| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzmanlık Alan | KMH7000 | 6 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
| Ders Veren | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ Prof. Levent DEĞİRMENCİ Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Sahra DANDIL Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ Doç. Dr. Gamzenur ÖZSİN Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK |
| Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
| Ders Kaynakları |
Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977 Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul. Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London. Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133) Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977 Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul. Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 24 | 1 | 24 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 24 | 1 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 426 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 16,71 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Olası tez konularını oluşturur | |||
| Tez konusunu belirler | |||
| Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | |||
| Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | |||
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | |||
| Olası tez konularını oluşturur | |||
| Tez konusunu belirler | |||
| Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | |||
| Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | |||
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olası tez konularını oluşturur | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusunu belirler | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | ;
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 | ;
| Olası tez konularını oluşturur | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusunu belirler | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | ;
| Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | 5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | ;
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | 5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3,8 | 2,6 | 4,1 | 1,6 | 3,3 | 2 | 3,2 | 1,9 | 3,2 |