EN
  • Anasayfa
  • KMH7000 Uzmanlık Alan (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan KMH7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ
Ders Veren Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ Prof. Levent DEĞİRMENCİ Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Sahra DANDIL Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ Doç. Dr. Gamzenur ÖZSİN Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Ders Kaynakları Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977
Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul.
Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London.
Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977
Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul.
Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 24 1 24
Final Final 2 1 2
Ödev 2 Ödev 2 24 1 24
Uygulama 1 Uygulama 1 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 426
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 16,71
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Olası tez konularını oluşturur
Tez konusunu belirler
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder
Olası tez konularını oluşturur
Tez konusunu belirler
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Olası tez konularını oluşturur 5 5 3 5 1 3 2 2 1 2
Tez konusunu belirler 5 5 3 5 1 3 2 2 1 2
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 1 2 1 3 2 2 1 2
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 2 3 2 2 3 1 5 3 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 2 3 5 4 4 1 5 4 5
Olası tez konularını oluşturur 5 5 3 5 1 3 2 2 1 2
Tez konusunu belirler 5 5 3 5 1 3 2 2 1 2
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 1 2 1 3 2 2 1 2
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 2 3 5 2 4 1 5 3 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 2 3 5 2 4 5 5 3 5
Ortalama Değer 5 3,8 2,6 4,1 1,6 3,3 2 3,2 1,9 3,2