| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kimya Mühendisliğinde Membran Prosesler | KMH6014 | 3 + 0 | 7,5 | 
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR | 
                                    
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Ders anlatımı, Ders notları, Sunum ve Raporlar | 
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ (Yıl: 2021 - 2022) | 
| Ders Veren | |
| Amaç | 
                                             Membranlar ve membran prosesleri hakkında bilgi edinilmesini sağlamak ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikleri ve bu eşitliklerin nasıl çözüleceği bilgisinin aktarılmasıdır.  | 
                                    
| Ders İçeriği | 
                                             Membranlar, membran prosesleri, Membran Proseslerde Kütle Transferi, Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller, Endüstriyel Atıksuların Arıtılmasında Membran Proseslerin Uygulanması  | 
                                    
| Ders Kaynakları | 
                                                    Aslan, M., Membran Teknolojileri, Türkiye Çevre Koruma Vakfı, Ankara, 2016. Baker, R. W., Membrane technology and applications, New York, J. Wiley, 2004. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Pub. The Nederlands, 2004.
                                                     Aslan, M., Membran Teknolojileri, Türkiye Çevre Koruma Vakfı, Ankara, 2016. Baker, R. W., Membrane technology and applications, New York, J. Wiley, 2004. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Pub. The Nederlands, 2004.  | 
                                    
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                     
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Destek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Ek Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Kategori
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Membran Teknolojisine Giriş | Ders | 
| 2 | Membranların tanımı ve temel kavramlar | Ders | 
| 3 | Membranların Materyal ve Tipleri | Ders | 
| 4 | Membran Modül Şekilleri | Ders | 
| 5 | Membran Proseslerde Verim ve İşletme Faktörleri | Ders | 
| 6 | Membran Prosesler | Ders | 
| 6 | Membran Prosesler | Ders | 
| 6 | Membran Prosesler | Ders | 
| 6 | Membran Prosesler | Ders | 
| 10 | Membran Kirlenmesi ve Membranların Temizlenmesi | Ders | 
| 12 | Endüstriyel Atıksuların Arıtılmasında Membran Proseslerin Uygulama Örnekleri | Ders | 
| 13 | Membran Proseslerde Kütle Transferi | Ders | 
| 13 | Membran Proseslerde Kütle Transferi | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | |||
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | |||
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | |||
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | |||
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | |||
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | |||
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | |||
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | |||
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | |||
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | |||
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | |||
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | 
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | 
                                    PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Membran tipleri, membran prosesleri ve bu proseslerde kullanılan temel eşitlikler hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya mühendisliği eğitiminde edindiği matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanarak, membran proses tasarımını gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Membran Teknolojilerinin Uygulanmasında Fırsatlar ve Karşılaşılan Engeller hakkında bilgi sahibi ollma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Endüstriyel atıkların arıtılmasında membran proseslerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve çevresel farkındalığın arttırılıp, bu bilgiler ile kimyasal proseslerin çevresel etkilerine yön verebilme becerisine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |