| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Araştırma Yöntemleri | MAT5004 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders düz anlatım, sunum ve tartışma yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye araştırma yöntemlerini tanıtmak ve bu yöntemleri uygulama becerisi kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları, Araştırma Kavramı ve Araştırma Eğitimi, Araştırma Süreçleri, Matematik Eğitimi Araştırmalarında Dün, Bugün ve Yarın , Matematik Öğrenimi İle İlgili Araştırmalar, Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı ile İlgili Araştırmalar, Matematik Eğitimi Araştırmalarında Önemli Hususlar, Gelecekteki Araştırmalar. |
| Ders Kaynakları |
Handbook of International Research in Mathematics Education : Maria Bartolini Bussi, Lyn D. English, Graham A. Jones, Richard A. Lesh, Dina Tirosh
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı. | Ders |
| 2 | Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Araştırma Kavramı ve Araştırma Eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Araştırma Süreçleri (problem) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Araştırma Süreçleri (amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar) | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Araştırma Süreçleri (araştırma modeli, evren ve örneklem) | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Araştırma Süreçleri (verilerin toplanması ve çözümlenmesi) | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma Süreçleri (bulgular, yorum ve raporlaştırma) | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Matematik Eğitimi Araştırmalarında Dün, Bugün ve Yarın | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Matematik Öğrenimi İle İlgili Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı ile İlgili Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Matematik Eğitimi Araştırmalarında Önemli Hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Gelecekteki Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | |||
| matematik eğitiminde yapılan bazı araştırmaların incelenmesi | |||
| bir araştırmanın tasarlanması ve yürütülmesi | |||
| Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | |||
| bir araştırmanın raporlanması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | ;
| matematik eğitiminde yapılan bazı araştırmaların incelenmesi | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | ;
| bir araştırmanın tasarlanması ve yürütülmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | ;
| bir araştırmanın raporlanması | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | ;
| matematik eğitiminde yapılan bazı araştırmaların incelenmesi | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | ;
| bir araştırmanın tasarlanması ve yürütülmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| bir araştırmanın raporlanması | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,25 | 5 | 4,5 | 4,5 | 2,5 | 4,5 | 4,75 | 5 | 3,5 | 3,88 | 3 | 4,5 |