EN
  • Anasayfa
  • MAT5025 Hareket Geometrisi I (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5025 - Hareket Geometrisi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hareket Geometrisi I MAT5025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU
Ders Veren Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ
Amaç

Hareket geometrisi ile ilgili temel kavramları tanıtmak, düzlemsel ve uzaysal hareketleri incelemek

Ders İçeriği

Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası, D-modül, D-modül üzerinde iç çarpım ve norm tanımı, E.Study dönüşümü ve dual açı, D-modülde dual izometriler, Dual değişkenli fonksiyonlar teorisi, düzlemsel hareketler, küresel hareketler, uzay hareketi, dual ortogonal matrisler ve hareketler, Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi, Dual kuaterniyonlar, Çizgi kuaterniyonu, Vida operatörü ve vida hareketi.

Ders Kaynakları Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi (Hasan Hilmi Hacısalihoğlu)
Müller H. R., Kinematik dersleri, Ankara Üniv. Fen-fakültesi yayınları, Ankara
Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi (Hasan Hilmi Hacısalihoğlu)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hareket geometrisine giriş Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Dual vektörler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 E.Study dönüşümü ve dual açı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Dual değişkenli fonksiyonlar teorisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Düzlemsel hareketler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Dual kuaterniyonlar, Dual kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Çizgi kuaterniyonu, Kuaterniyon operatörü, dönme ve kayma operatörleri, vida operatörü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Dual ortogonal matrisler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Dual ortogonal matrisler ve hareketler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
D-Modülde temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hareket geometrisinde temel tanımları yapar ve ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Reel kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar. 5 3 5 5 4 5 5 3 3 5 5 5
D-Modülde temel kavramları tanımlar. 5 3 5 5 4 5 5 3 3 5 5 5
Hareket geometrisinde temel tanımları yapar ve ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar. 5 3 5 5 4 5 5 3 3 5 5 5
Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır. 5 3 5 5 4 5 5 3 3 5 5 5
Reel kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar. 5 3 5 5 4 5 5 3 3 5 5 5