| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Projektif Geometri II | MAT5037 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bazı projektif düzlemlerin geometrik ve cebirsel anlamını tanıtmak ve de bu düzlemlerde çifte oranın nasıl hesaplanacağını öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Dezarg düzlemleri, Çifte oran, Harmonik noktalar, Moufang-Klingenberg Düzlemleri |
| Ders Kaynakları |
Projektif geometri, Albrecht Beutelspacher ve Ute Rosenbaum, Cambridge Üniversitesi. Basın, 1998
Projektif Geometri, Prof. Dr. Rüstem Kaya, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dezarg düzlemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Projektif ve Afin düzlemlerde çifte oran | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Projektif ve Afin düzlemlerde çifte oran | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Projektif ve Afin düzlemlerde cebirsel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Çifte oranın özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Çifte oranı koruyan cebirsel dönüşümler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Çifte oranı koruyan cebirsel dönüşümler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Projektif düzlemde harmonik noktalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Projektif düzlemde harmonik noktalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Doğrunun izdüşelliklerinin cebirsel tanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Doğrunun izdüşelliklerinin cebirsel tanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Moufang-Klingenberg Düzlemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Moufang-Klingenberg Düzlemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Projektif ve Afin düzlemlerde çifte oranı bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Dezargsel düzlemlerde çifte oranı ve harmonikliği bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Moufang-Klingenberg düzlemlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Alışılmışın dışında uzayların var olacağını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |