| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Latex Yazılımı | MAT5045 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ |
| Amaç |
Matematik ve benzeri bilimsel içerikli dokümanların (makale, tez, kitap, sunum vb..) hazırlanmasında yaygın olarak kullanılan LaTeX yazılımının temellerini öğretmek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, Girdi dosyaları, Girdi dosya yapısı, Döküman yerleşim planı, Dizgi, Matematik formülleri, Özel komutlar, Grafik çizimleri, Latex’i özelleştirme, Makale yazımı uygulaması, Tez yazımı uygulaması |
| Ders Kaynakları |
Tobias Oetiker, The Not So Short Introduction to LATEX2 (Türkçesi: Bekir Karaoğlu)
Dersi veren öğretim üyesi (Dr. Bengi YILDIZ) tarafından hazırlanan ders sunumları ve ek materyaller kullanılmaktadır. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Ödev 1 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
25
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
25
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
25
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
25
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 3 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 2 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | TeX sistemi ve LaTeX yazılımının tarihçesi, yapısı; Avantajları ve dezavantajları; LaTeX kullanmaya başlamadan önce yapılması gerekenler ve kurulum | |
| 2 | LaTeX Doküman Yapısı | |
| 3 | Düz Metin Biçimlendirme | |
| 4 | Tablolar | |
| 5 | Matematiksel Formüller: Matematik ortamı ve bileşenleri | Ders |
| 6 | Teorem vb. ortamlar | Ders |
| 7 | Sayfa Düzeni | Ders |
| 8 | LaTeX de Grafik | Ders |
| 9 | Şekil ve grafik çizimi | Ders |
| 10 | İçindekiler, Kaynaklar ve dizin oluşturma | Ders |
| 11 | BibTeX ve BibLaTeX ile kaynaklar dizini oluşturma | Ders |
| 12 | Beamer sınıfı ve paketleri ile sunum hazırlama | Ders |
| 13 | Tikzposter, beamerposter ve article sınıfları ile poster hazırlama | |
| 14 | Bazı önemli LaTeX paketleri ve kullanımları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Matematiksel formüller içeren dokümanları LaTeX yardımıyla yazabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| LaTeX ile her türlü akademik konuda sunum hazırlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematiksel formüller içeren dokümanları LaTeX yardımıyla yazabilecektir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | ;
| LaTeX ile her türlü akademik konuda sunum hazırlayabilecektir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4,5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 |