Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel Muhakeme ve Problem Çözme | MAT5054 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Matematiksel muhakeme ve problem çözme ile ilgili literatür sunum, makale inceleme ve tartışma şeklinde yürütülecektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin matematiksel problem çözme, muhakeme ve bunların öğrenenlerde geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözmenin amaçları ve problem türleri, Problem çözmenin aşamaları, Rutin problem çözme, Rutin olmayan problem çözme, Düşünme türleri ve matematiksel düşünme, Muhakeme ve matematiksel düşünme nedir? Matematiksel muhakeme türleri, NCTM Standartları ve İlköğretim Matematik Programı'nda muhakemenin yeri, PISA'da muhakemenin yeri. |
Ders Kaynakları |
Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi
Murat Altun,Lisede Matematik Öğretimi George Polya, Nasıl Çözmeli? |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Problem ve problem çözme nedir? | Tartışmalı Ders |
2 | Problem çözmenin amaçları ve problem türleri | Tartışmalı Ders |
3 | Problem çözmenin aşamaları | Tartışmalı Ders |
4 | Rutin problem çözme | Tartışmalı Ders |
4 | Rutin problem çözme | Tartışmalı Ders |
6 | Rutin olmayan problem çözme | Tartışmalı Ders |
6 | Rutin olmayan problem çözme | Tartışmalı Ders |
8 | Düşünme türleri ve matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
9 | Muhakeme ve matematiksel düşünme nedir? | Tartışmalı Ders |
10 | Matematiksel muhakeme türleri | Tartışmalı Ders |
10 | Matematiksel muhakeme türleri | Tartışmalı Ders |
10 | Matematiksel muhakeme türleri | Tartışmalı Ders |
13 | NCTM Standartları ve İlköğretim Matematik Programı'nda muhakemenin yeri | Tartışmalı Ders |
14 | PISA'da muhakemenin yeri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|