| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | MAT5900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
| Amaç |
Araştırma yapısını güçlendirmek. araştırma sorularını kesinleştirmek ve artırmak , çeşitli teorik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek ,kütüphane ve internet araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek, Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirmek |
| Ders İçeriği |
Araştırma sorusunu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık |
| Ders Kaynakları |
TÜBİTAK, "Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?" http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
25
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
25
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
25
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
25
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Seminer Sözlü |
| 3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| 14 | Seminer raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Araştırma yapabilme becerisini güçlendirir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Araştırma yapabilme becerisini güçlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |