| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sturm-Liouville Problemleri | MAT5060 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste, başta mühendislik olmak üzere tüm alanlarda karşılaşılan bu tür problemlerin adi diferensiyel denklemler için sistematik olarak incelenmesini amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Sınır değer problemlerinin oluşturulması |
| Ders Kaynakları |
M. İdemen, Sınır Değer Problemleri Ders Notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sınır Değer problemlerinin oluşturulması | Ders |
| 2 | Kuramsal fiziğin standart denklemleri | Ders |
| 3 | Çözümün varlığı ve tekliği | Ders |
| 4 | Genel çözüm yöntemleri | Ders |
| 5 | Değişkenlerine ayırma yöntemi | Ders |
| 6 | İntegral dönüşümler | Ders |
| 7 | Green fonksiyon yöntemi | Ders |
| 8 | Green fonksiyon yöntemi uygulamaları | Ders |
| 9 | Lineer analizin temel kavramları | Ders |
| 10 | Hilbert uzayları | Ders |
| 11 | Birinci, ikinci ve üçüncü tür Sturm-Liouville problemleri (SLP) | Ders |
| 12 | Birinci, ikinci ve üçüncü tür SLP uygulamaları | Ders |
| 13 | SLP nin spektral kuramı | Ders |
| 14 | SLP nin spektral kuramı uygulamaları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Teorik Temelleri Anlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Matematiksel Yöntemleri Uygulama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Uygulamalı Problemleri Çözme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Analitik ve Sayısal Yaklaşımları Karşılaştırma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |