EN
  • Anasayfa
  • MAT5000 Tez Çalışması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MAT5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM
Ders Veren Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ Doç. Dr. Figen UYSAL Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU Doç. Dr. Mehmet SOLGUN Dr. Öğr. Üyesi Osman ALAGÖZ Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ Doç. Dr. Esra KAYA
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili literatür taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.

Ders Kaynakları http://w3.bilecik.edu.tr/lisansustu/tez/tez-yazim-kilavuzu/
California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009
Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016
Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkım Yayınevi , 1995.
Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003.
Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002.
Genç Bilimadamına Öğütler, P:B. Medevar
Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Matematik Sanatı J.P. King
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 14 98
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 518
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel Bilgilendirme Toplantısı Tartışmalı Ders Gösterim
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması Tartışmalı Ders Gösterim
14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması, Raporlanması Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Olası tez konularını oluşturur. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez konusunu belirler. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bulguları yorumlar, düzenler, sunar ve savunur. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Olası tez konularını oluşturur. 5 5 - 5 - - 5 5 5 5 - -
Tez konusunu belirler. 5 5 - 5 - - 5 5 5 5 - -
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. 5 5 - 5 - - 5 5 5 5 - -
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. 5 5 - 5 - - 5 5 5 5 - -
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. 5 5 - 5 - - 5 5 5 5 - -
Bulguları yorumlar, düzenler, sunar ve savunur. 5 5 - 5 - - 5 - 5 5 - -