| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çaprazlanmış Modüller | MAT5068 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. İlker İNAM |
| Amaç |
Çaprazlanmış Modül teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
| Ders İçeriği |
Modül, Cebir, Etki, Gruplar Üzerinde Çaprazlanmış Modüller, Alt Çaprazlanmış Modüller, Normal Çaprazlanmış Modüller, Bölüm Çaprazlanmış Modülü, Bir Çaprazlanmış Modülün Aktörü, Tam Çaprazlanmış Modüller, Kommutatör Çaprazlamış Modül, Çözülebilir ve Nilpotent Çaprazlanmış Modüller. |
| Ders Kaynakları |
Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Modül, Cebir, Etki Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Gruplar Üzerinde Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Alt ve Normal Alt Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Bölüm Çaprazlanmış Modülü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Bir Çaprazlanmış Modülün Aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Tam Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Kommutatör Çaprazlanmış Modül | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | Arasınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Çözülebilir ve Nilpotent Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Cebirler Üzerinde Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Çarpım Cebiri ve Cebirler Üzerinde Çaprazlanmış Modüllerin Aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Çaprazlanmış Modül Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Çaprazlanmış Kare | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Final Sınavı | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | |||
| Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |