EN
  • Anasayfa
  • MAT5071 Halkalar ve Modüller (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5071 - Halkalar ve Modüller
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkalar ve Modüller MAT5071 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN Prof. Dr. İlker İNAM
Amaç

Modül teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

İdealler – Bölüm Halkaları, İzomorfizm Teoremleri, Polinomlar Halkası, Kesirler Cismi, Temel İdeal Bölgeleri- Noetherian Halkaları, Çarpım Cebiri-Halka Etkisi, Modüller, Modül etkisi, Direkt Toplam, Tam Diziler, Serbest Modüller, Projektif-İnjektif Modüller.

Ders Kaynakları Algebra (An approach via module theory), William A. Adkins, Steven H. Weintraub.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İdealler – Bölüm Halkaları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 İzomorfizm Teoremleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Polinomlar Halkası Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Kesirler Cismi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Temel İdeal Bölgesi-Noetherian Halkası Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Çarpım cebiri-Halka etkisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınavlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Modül Etkisi-Direkt Toplam Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Tam Diziler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Serbest Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Projektif Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Injektif Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final sınavları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5