Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fotosentezin Düzenlenmesi ve Sinyal Yolakları | MBG5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | teorik |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Fotosentezin moleküler düzeyde nasıl düzenlendiğini kavramak |
Ders İçeriği |
Kloroplastların yapısı, Kloroplast genomu, Fotosentez ışık reaksiyonları, Fotosentezde iş gören proteinler ve yapısı, Fotosistem II tamir mekanizması, D1 proteinin transkripsiyonunun düzenlenmesi, D1 proeinin translasyonunun düzenlenmesi, Kloroplastik şaperonlar |
Ders Kaynakları |
Photosynthesis: Plastid Biology, Energy Conversion and Carbon Assimilation ISBN: 978-94-024-1561-5
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
10
|
Ek Dersler
|
5
|
Kategori
|
5
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
Uygulama Dersleri
|
5
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
5
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 2 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 6 | 2 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 8 | 6 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 8 | 2 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,98 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | kloroplastların yapısı | |
2 | Kloroplast genomu | |
3 | Fotosentez ışık reaksiyonları | |
4 | Fotosentez ışık reaksiyonları II | |
5 | PSI protein kompleksi | |
6 | PSII protein kompleksi | |
7 | Vize | |
8 | Oksijen oluşturan kompleksin yapısı | |
9 | D1 proteinin transkripsiyonu | |
10 | D1 proteinin translasyonu | |
11 | Kloroplastlarda Redoks homeastazı | |
12 | Kloroplastlardaki Isı şoku proteinleri ve rolleri | |
13 | Fotosentezle ilgili araştırmalarda güncel gelişmeler 1 | |
14 | Fotosentezle ilgili araştırmalarda güncel gelişmeler 2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Calvin döngüsü enzimlerinin aktivasyon/deaktivasyon süreçlerini ve C4/CAM metabolizma düzenlemesini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir | |||
Fotosentez işleminin ışık ve karanlık reaksiyonlarındaki düzenleme mekanizmalarını açıklayabilir ve fotosistem I ve II'nin moleküler kontrolünü analiz edebilir | |||
Redoks sinyalizasyonu, tioredoksin sistemi ve kloroplast-çekirdek arası iletişim yolaklarını teorik çerçevede yorumlayabilir | |||
Circadian ritim, ışık kalitesi ve stres koşullarının fotosentez genlerinin ekspresyonu üzerindeki etkilerini moleküler düzeyde analiz edebilir | |||
İklim değişikliği koşullarında fotosentez verimliliğinin artırılması ve metabolik mühendislik yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Calvin döngüsü enzimlerinin aktivasyon/deaktivasyon süreçlerini ve C4/CAM metabolizma düzenlemesini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
Fotosentez işleminin ışık ve karanlık reaksiyonlarındaki düzenleme mekanizmalarını açıklayabilir ve fotosistem I ve II'nin moleküler kontrolünü analiz edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
Redoks sinyalizasyonu, tioredoksin sistemi ve kloroplast-çekirdek arası iletişim yolaklarını teorik çerçevede yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
Circadian ritim, ışık kalitesi ve stres koşullarının fotosentez genlerinin ekspresyonu üzerindeki etkilerini moleküler düzeyde analiz edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
İklim değişikliği koşullarında fotosentez verimliliğinin artırılması ve metabolik mühendislik yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3,8 | 5 | 5 | 5 | 3,2 | 3,4 | 4,2 | 4,2 |