EN
  • Anasayfa
  • MBG5019 Fotosentezin Düzenlenmesi ve Sinyal Yolakları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5019 - Fotosentezin Düzenlenmesi ve Sinyal Yolakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fotosentezin Düzenlenmesi ve Sinyal Yolakları MBG5019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi teorik
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Dilek ÜNAL
Ders Veren
Amaç

Fotosentezin moleküler düzeyde nasıl düzenlendiğini kavramak

Ders İçeriği

Kloroplastların yapısı, Kloroplast genomu, Fotosentez ışık reaksiyonları, Fotosentezde iş gören proteinler ve yapısı, Fotosistem II tamir mekanizması, D1 proteinin transkripsiyonunun düzenlenmesi, D1 proeinin translasyonunun düzenlenmesi, Kloroplastik şaperonlar

Ders Kaynakları Photosynthesis: Plastid Biology, Energy Conversion and Carbon Assimilation ISBN: 978-94-024-1561-5
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
5
Kategori
5
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
10
Uygulama Dersleri
5
Uzmanlık / Alan Dersleri
5
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 2 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 2 8
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 6 2 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 8 6 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 8 2 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 7 4 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 229
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 kloroplastların yapısı
2 Kloroplast genomu
3 Fotosentez ışık reaksiyonları
4 Fotosentez ışık reaksiyonları II
5 PSI protein kompleksi
6 PSII protein kompleksi
7 Vize
8 Oksijen oluşturan kompleksin yapısı
9 D1 proteinin transkripsiyonu
10 D1 proteinin translasyonu
11 Kloroplastlarda Redoks homeastazı
12 Kloroplastlardaki Isı şoku proteinleri ve rolleri
13 Fotosentezle ilgili araştırmalarda güncel gelişmeler 1
14 Fotosentezle ilgili araştırmalarda güncel gelişmeler 2
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Calvin döngüsü enzimlerinin aktivasyon/deaktivasyon süreçlerini ve C4/CAM metabolizma düzenlemesini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir
Fotosentez işleminin ışık ve karanlık reaksiyonlarındaki düzenleme mekanizmalarını açıklayabilir ve fotosistem I ve II'nin moleküler kontrolünü analiz edebilir
Redoks sinyalizasyonu, tioredoksin sistemi ve kloroplast-çekirdek arası iletişim yolaklarını teorik çerçevede yorumlayabilir
Circadian ritim, ışık kalitesi ve stres koşullarının fotosentez genlerinin ekspresyonu üzerindeki etkilerini moleküler düzeyde analiz edebilir
İklim değişikliği koşullarında fotosentez verimliliğinin artırılması ve metabolik mühendislik yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilir
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Calvin döngüsü enzimlerinin aktivasyon/deaktivasyon süreçlerini ve C4/CAM metabolizma düzenlemesini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir 5 5 5 5 5 4 3 5 5 5 3 3 4 4
Fotosentez işleminin ışık ve karanlık reaksiyonlarındaki düzenleme mekanizmalarını açıklayabilir ve fotosistem I ve II'nin moleküler kontrolünü analiz edebilir 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 3 3 4 4
Redoks sinyalizasyonu, tioredoksin sistemi ve kloroplast-çekirdek arası iletişim yolaklarını teorik çerçevede yorumlayabilir 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 3 3 4 4
Circadian ritim, ışık kalitesi ve stres koşullarının fotosentez genlerinin ekspresyonu üzerindeki etkilerini moleküler düzeyde analiz edebilir 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 3 3 4 4
İklim değişikliği koşullarında fotosentez verimliliğinin artırılması ve metabolik mühendislik yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilir 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 4 3,8 5 5 5 3,2 3,4 4,2 4,2