EN
  • Anasayfa
  • MBG5025 İleri Biyoinformatik (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5025 - İleri Biyoinformatik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Biyoinformatik MBG5025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsmail POYRAZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin filogenetik ağaçların karşılaştırılması , Yaşam Ormanında merkezi bir eğilim arayışı, Genomik Çağdaki Hayat Ağacı Krizi, Yaşam Ormanı'nın analizi için biyoinformatik pipeline, Hayat Ormanındaki Eğilimler, HGT (yatay gen transferi) olayları, tutarlı bir filogenetik sinyal içeren NUT'lar (yaklaşık evrensel ağaçlar), NUT'lar FOL'e (yaşam ormanına) karşı, Büyük ölçekli genomik değişikliklerin tarihini yeniden yapılandırmak: biyolojik sorular ve hesaplama zorlukları, Karşılaştırmalı genomik ve ata genomu rekonstrüksiyonu, Filogeni problemleri, Filogenetik tahmin: optimizasyon problemleri, sezgisel ve performans analizi gibi konuları öğrenmesi

Ders İçeriği

Filogenetik ağaçların karşılaştırılması , Yaşam Ormanında merkezi bir eğilim arayışı, Genomik Çağdaki Hayat Ağacı Krizi, Yaşam Ormanı'nın analizi için biyoinformatik pipeline, Hayat Ormanındaki Eğilimler, HGT (yatay gen transferi) olayları, tutarlı bir filogenetik sinyal içeren NUT'lar (yaklaşık evrensel ağaçlar), NUT'lar FOL'e (yaşam ormanına) karşı, Büyük ölçekli genomik değişikliklerin tarihini yeniden yapılandırmak: biyolojik sorular ve hesaplama zorlukları, Karşılaştırmalı genomik ve ata genomu rekonstrüksiyonu, Filogeni problemleri, Filogenetik tahmin: optimizasyon problemleri, sezgisel ve performans analizi

Ders Kaynakları Biyologlar için Biyoenformatik, Yazarlar: Pavel PEVZNER, Ron SHAMIR; Çeviri editörleri: Zeki KAYA, Aslı ÖZDİLEK vd., NOBEL Akademik Yayıncılık,, 2014
Biyoinformatik Ders Notları. Biyoinformatik alanında uluslararası internet veri tabanları.
Biyologlar için Biyoenformatik, Yazarlar: Pavel PEVZNER, Ron SHAMIR; Çeviri editörleri: Zeki KAYA, Aslı ÖZDİLEK vd., NOBEL Akademik Yayıncılık,, 2014
Biyoinformatik Ders Notları. Biyoinformatik alanında uluslararası internet veri tabanları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Ödev 2 Ödev 2 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Filogenetik ağaçların karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders
2 Yaşam Ormanında merkezi bir eğilim arayışı, Tartışmalı Ders
3 Genomik Çağdaki Hayat Ağacı Krizi Tartışmalı Ders
4 Yaşam Ormanı'nın analizi için biyoinformatik pipeline Tartışmalı Ders
5 Hayat Ormanındaki Eğilimler Tartışmalı Ders
6 HGT (yatay gen transferi) olayları Tartışmalı Ders
7 Ara sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Tutarlı bir filogenetik sinyal içeren NUT'lar (yaklaşık evrensel ağaçlar) Ders Tartışmalı Ders
9 NUT'lar FOL'e (yaşam ormanına) karşı Ders Tartışmalı Ders
10 Büyük ölçekli genomik değişikliklerin tarihini yeniden yapılandırma Ders Tartışmalı Ders
11 Biyolojik sorular ve hesaplama zorlukları Ders Tartışmalı Ders
12 Karşılaştırmalı genomik ve ata genomu rekonstrüksiyonu Ders Tartışmalı Ders
13 Filogeni problemleri Ders Tartışmalı Ders
14 Filogenetik tahmin: optimizasyon problemleri, sezgisel ve performans analizi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Transkriptom Analizi ve kullanım amacını öğrenir. Dizi Hizalama ve Eşleştirme yapabilir.
Üç Boyutlu Protein Analizi ve Protein mühendisliği hakkında bilgi sahibidir. Motif Analizi ve kullanım amacını bilir.
Filogenetik Analiz Yöntemleri ve Algoritmalar hakkında bilgi sahibidir.
Birlikte Türleşme Analizi ve Büyük ölçekli veri Setlerinin Analizi hakkında bilgi sahibidir.
Güncel Biyoinformatik Yazılımları ve kullanım alanlarını bilir.
Biyoinformatik veri tabanları ve amaca yönelik veri tabanı kullanımını öğrenir.
Karşılaştırmalı Genomik Analiz Yöntemlerini öğrenir Gen Bulma ve Dijital Klonlama nedir ve nasıl yapılır öğrenir.
Birlikte Türleşme Analizi ve Büyük ölçekli veri Setlerinin Analizi hakkında bilgi sahibidir.
Güncel Biyoinformatik Yazılımları ve kullanım alanlarını bilir.
; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Transkriptom Analizi ve kullanım amacını öğrenir. Dizi Hizalama ve Eşleştirme yapabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Üç Boyutlu Protein Analizi ve Protein mühendisliği hakkında bilgi sahibidir. Motif Analizi ve kullanım amacını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Filogenetik Analiz Yöntemleri ve Algoritmalar hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - -
Birlikte Türleşme Analizi ve Büyük ölçekli veri Setlerinin Analizi hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - -
Güncel Biyoinformatik Yazılımları ve kullanım alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Biyoinformatik veri tabanları ve amaca yönelik veri tabanı kullanımını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Karşılaştırmalı Genomik Analiz Yöntemlerini öğrenir Gen Bulma ve Dijital Klonlama nedir ve nasıl yapılır öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Birlikte Türleşme Analizi ve Büyük ölçekli veri Setlerinin Analizi hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - -
Güncel Biyoinformatik Yazılımları ve kullanım alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -