EN
  • Anasayfa
  • MBG5044 Çevre Kirliliği ve Kontrolü (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5044 - Çevre Kirliliği ve Kontrolü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Kirliliği ve Kontrolü MBG5044 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOYUN
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa KOYUN
Amaç

Çevre Kirliliği kavramını ve türlerini öğrencilere tanıtmak, anlatmak ve benimsetmek

Ders İçeriği

Giriş ve Çevre Kirliliği; Su Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Katı ve Tehlikeli Atık Kaynakları veKontrolu; Toprak Kirliliği ve Kontrolu; Hava Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu; Gürültü Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Küresel Isınma ve İklim Değişikliği

Ders Kaynakları A. P. Sincero, G.A. Sincero. Environmental Engineering: A Design Approach, Prentice Hall, New Jersey, 1996.
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
B.J. Nebel, R.T. Wright, Environmental Science, 7th ed., Prentice Hall, New Jersey, 2000. URL: http://www.prenticehall.com/nebel
M.Karpuzcu. Çevre Kirlenmesi ve Kontrolu. Kubbealtı yay.,İstanbul, 2007(9.Baskı).
Ö.Çınar (Ed.). Çevre kirliliği ve kontrolu. Nobel yayın, Ankara,(Ekim 2008).
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 14 42
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 15 45
Ödev 1 Ödev 1 2 12 24
Final Final 3 12 36
Ödev 2 Ödev 2 2 12 24
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 5 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre Kirliliğinin Temel Prensipleri
2 Su Kirliliği
3 Su Kirliliği Kontrolü
4 Katı ve Tehlikeli Atıklar
5 Katı ve Tehlikeli Atıkların Kontrolü
6 Tehlikeli ve Zararlı Atıklar Yasal Mevzuat
7 Ara sınav
8 Toprak Kirliliği
9 Toprak Kirliliği Kontrolü
10 Hava Kirliliği
11 Hava Kirliliği Kontrolü
12 Bina İçi Hava Kirliliği
13 Küresel Isınma
14 İklim Değişikliği
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sorunları açıklar.
Verilen süreçler için uygun tasarım modelleri türetir.
Mikro/makro ölçekte çevre kirliliği kontrolunu tanımlar.
Makro ölçekteki çevre ve çevre kirliliği arasında ilişki kurar.
Tasarım projelerinde gerekli olan koşulları belirler.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sorunları açıklar. 3 3 4 3 3 3 4 4 3 3 4 2 3 4
Verilen süreçler için uygun tasarım modelleri türetir. 3 4 3 3 4 3 3 3 3 4 2 3 3 3
Mikro/makro ölçekte çevre kirliliği kontrolunu tanımlar. 4 3 2 3 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3
Makro ölçekteki çevre ve çevre kirliliği arasında ilişki kurar. 3 4 3 3 4 5 2 3 4 4 3 3 4 3
Tasarım projelerinde gerekli olan koşulları belirler. 3 2 3 3 3 2 4 2 3 3 4 3 3 3
Ortalama Değer 3,2 3,2 3 3 3,6 3,4 3,2 3 3,2 3,4 3,2 2,6 3,2 3,2