| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Katıların Kuantum Teorisi | FİZ5014 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FİZİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ali İhsan GÖKER (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Katıların kuantum teorisini kavramak |
| Ders İçeriği |
Akustik fononlar, Plasmonlar, Optik fononlar, Polarizasyon dalgaları, Magnonlar, Fermiyon alanları ve Hartree-Fock yaklaşımı, Çok parçacık teknikleri ve elektron gazı, Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi, Süperiletkenlik, Bloch fonksiyonları, Brillouin bölgeleri, Kristal simetrisi |
| Ders Kaynakları |
Katıların Kuantum Teorisi, Charles Kittel, John Wiley & Sons
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 40 | 120 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Akustik fononlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Plasmonlar, Optik fononlar | |
| 3 | Magnonlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Fermiyon alanları ve Hartree-Fock yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Fermiyon alanları ve Hartree-Fock alanları | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Çok parçacık teknikleri ve elektron gazı | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Süperiletkenlik | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Süperiletkenlik | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bloch fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Brillouin bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Kristal simetrisi | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Katıların kuantum teorisi yoluyla tanımlanmasını kavramak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |