| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kristal Yapı Tayini | FİZ5016 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FİZİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan TEMEL (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Katıları oluşturmak üzere moleküllerin nasıl bir araya geldiğini ve katıların bant yapılarını öğretmek, temel kavramları ve katıların teknolojideki önemini kavratmak. |
| Ders İçeriği |
Katılarda bant oluşumu, Bant yapılarına göre katılar, Yarıiletkenler, Has ve katkılı yarıiletkenler, Elektriksel iletkenlik ve mobilite, Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları, Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi, Yarıiletkenlerin optik özellikleri, Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi. |
| Ders Kaynakları |
Katıhal fiziğine giriş
Yarıiletkenlerde Optik Süreçler Katı Hal ve Yarıiletken Fiziği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 8 | 40 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 8 | 64 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 3 | 21 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 8 | 5 | 40 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Katılarda bant oluşumu | |
| 1 | Katılarda bant oluşumu | |
| 3 | Bant yapılarına göre katılar | |
| 4 | Yarıiletkenler | |
| 4 | Yarıiletkenler | |
| 6 | Has ve katkılı yarıiletkenler | |
| 7 | Elektriksel özellikler | |
| 8 | Elektriksel iletkenlik ve mobilite | |
| 9 | Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları | |
| 10 | Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi | |
| 11 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
| 11 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
| 13 | Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi | |
| 13 | Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. | |||
| Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir. | |||
| Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | |||
| Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir | |||
| Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |