| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sensörler | FİZ5026 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FİZİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erman ERDOĞAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Sensör ve Dönüştürücülerin prensipleri. Sensör ve Dönüştürücülerin karakteristikleri. Sıcaklık sensörleri, Manyetik sensörler, Optik sensörler, Kimyasal sensörler, Biyosensörler. Dönüştürücü çeşitleri, kapasitif dönüştürücüler, Piezoelektrik dönüştürücüler, Elektromagnetik dönüştürücüler, Optik dönüştürücüler. |
| Ders Kaynakları |
Soloman Sabrie, Sensors handbook, McGraw-Hill, New York 2010
Sze, Semiconductor Sensors, Publishing House VCH Fraden Jacob, Handbook of Modern Sensors : Physics, Designs, and Applications, 2004 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sensör ve Transduserler Giriş | Ders |
| 2 | Sensörler, Sinyaller, Sistemler, Sınıflandırılmaları, Ölçüm Birimleri | Ders |
| 3 | Sensör Karakteristikleri: Transfer Fonksiyonu, Doğruluk, Duyarlık, Tekrarlanabilirlik, Kalibrasyon | Ders |
| 4 | Algılamanın Fiziksel Karakteristikleri | Ders |
| 5 | Sıcaklık Sensörleri | Ders |
| 6 | Manyetik Sensörler | Ders |
| 7 | Optik Sensörler | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Radyasyon Sensörleri | Ders |
| 10 | Hareket Sensörleri | Ders |
| 11 | Kimyasal (Gaz) Sensörleri | Ders |
| 12 | Biyosensörler | Ders |
| 13 | genel tekrar | Ders |
| 14 | Final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sensörlerle teknik algılama, Sensörün gereç olarak kullanımı | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Somut mühendislik uygulamaları için gerekli sensör tipini seçebilme, uygulama ve en uygun koşullarda çalıştırabilme Sensörün gereç olarak kullanımı | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sensör uygulamalarında gerekli işaret iletim ve işlenmesini sağlayabilme | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sensörlerin gerçekleştirilmesi için yenilikçi teknolojilerin geliştirilmeleri yönünde yaratıcılık yetenekleri kazanma | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sensörlerle teknik algılama, Sensörün gereç olarak kullanımı | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Somut mühendislik uygulamaları için gerekli sensör tipini seçebilme, uygulama ve en uygun koşullarda çalıştırabilme Sensörün gereç olarak kullanımı | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Sensör uygulamalarında gerekli işaret iletim ve işlenmesini sağlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Sensörlerin gerçekleştirilmesi için yenilikçi teknolojilerin geliştirilmeleri yönünde yaratıcılık yetenekleri kazanma | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 4,25 | 4 | 4,5 | 4,5 | 4,5 |