| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modelaj I | RES213 | 3 | 1 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İlkcan İRDELP (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Modelaj I dersi; öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonunu ve üç boyut algısını geliştirmesi ve modelaj tekniğini öğrenmesini amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Kilin fiziksel özelliğinden yaralanarak kafatası etüdü ve kadın torsu ile üç boyutlu çalışma, teknik ve yöntemlerin gösterilmesi ve plastik ögelerin öğretilmesini içerir. |
| Ders Kaynakları |
Yılmaz, M., Heykel Sanatı, İmge Kitabevi, 2006
Huntürk, Ö., Heykel, Hayalperest Yayınları, 2016 Alberti, L., B., Çev. Erol, A., Resim ve Heykel Üzerine, Janus Yayınları, 2015 Öndin, N., Barok resim ve Heykel Sanatı, Hayalperest Yayınları, 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin amacı ve temel modelaj malzemeleri ile araçların tanıtımı. | Ders |
| 2 | Kilden temel formlar oluşturma ve hacim çalışmaları. | Ders |
| 3 | Geometrik şekiller ve basit nesnelerin modelajı. | Ders |
| 4 | Orantı ve simetri kavramları ile uygulamalar. | Ders |
| 5 | Yüzey dokusu ve malzeme hissi çalışmaları. | Ders |
| 6 | Küçük heykel çalışmaları ve detaylandırma teknikleri. | Ders |
| 7 | İnsan figürü temel çalışmaları – anatomik temel bilgiler. | Ders |
| 8 | İnsan figürü modelajı – duruş ve hareket çalışmaları. | Ders |
| 9 | Doğa ve organik formların modelajı. | Ders |
| 10 | Kompozisyon ve birden fazla öğe ile modelaj çalışmaları. | Ders |
| 11 | Yüz ve baş anatomisi uygulamaları. | Ders |
| 12 | Modelajda ifade ve duygu aktarma teknikleri. | Ders |
| 13 | Proje çalışması – özgün heykel tasarımı. | Ders |
| 14 | Proje sunumları ve değerlendirme. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, geometrik ve organik formları hacim, oran ve simetri kurallarına göre oluşturabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, insan figürü ve yüz anatomisini temel düzeyde modelleyebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, temel modelaj malzemelerini ve araçlarını etkili şekilde kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, yüzey dokusu ve detay çalışmalarıyla eserlerinde ifade ve duygu aktarabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, özgün modelaj projeleri tasarlayıp uygulayabilir ve sunabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, geometrik ve organik formları hacim, oran ve simetri kurallarına göre oluşturabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | ;
| Öğrenci, insan figürü ve yüz anatomisini temel düzeyde modelleyebilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, temel modelaj malzemelerini ve araçlarını etkili şekilde kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci, yüzey dokusu ve detay çalışmalarıyla eserlerinde ifade ve duygu aktarabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci, özgün modelaj projeleri tasarlayıp uygulayabilir ve sunabilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,4 |