Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deneysel Sanat II | RES214 | 4 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmeyi, canlı ve cansız nesneler arasındaki plastik ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmayı ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmayı amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Sinema ve resim arasındaki görsel ilişkisi, performatif sanatlar ve bu iki farklı sanatsal disiplini bir araya getirerek deneysel sanat uygulamalarını içerir. |
Ders Kaynakları |
Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınları, 1999.
Akbulut, D., Resim Neyi Anlatır, İstiklal Kitabevi, 2006. Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005. Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008. Eisentein, S., Çev. Şarman, N., Sinema Sanatı, Payel Yayınevi, 1993. Gönen, M., Sinema Sanatı, Es Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Açılış, ders içeriği üzerinde genel bilgilerin verilmesi ve tartışma. | Ders |
2 | Resim ve Sinema arasındaki görsellik ilişkisi üzerine tartışmalar ve yorumlar ve ödev konularının verilmesi. | Ders |
3 | Rönesans, Barok ve Empresyonizm dönemleri sanat örneklerinin incelenmesi ve ödevlere devam. | Ders |
4 | 20.Yüzyıl erken dönem sinema sanatı ve görsel sanat örnekleri üzerine tartışma ve yorumlar. Atölye çalışmalarına devam edilmesi. | Ders |
5 | Atölye çalışması. | Ders |
5 | Atölye çalışması. | Ders |
5 | Atölye çalışması. | Ders |
8 | Atölye çalışması, Ara Sınav. | Ders |
9 | 1960’lı yıllar Modern sanat örnekleri üzerinde tartışma ve analiz, ödev konularının verilmesi. | Ders |
10 | Sinemada öykü resimleme (storyboard) ve resimde insan figürü üzerine uygulamalı çalışmalar. | Ders |
11 | İnsan figürünün oranları üzerine incelemeler, kroki ve etüd çalışmaları. | Ders |
11 | İnsan figürünün oranları üzerine incelemeler, kroki ve etüd çalışmaları. | Ders |
13 | Sinemada oyunculuğun temel ilkeleri üzerine tartışmalar ve atölye çalışması. | Ders |
14 | Atölye çalışmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |