EN
  • Anasayfa
  • RES326 Sanat ve Kültür (2022 - 2023 / 6. Yarıyıl)
  • EN
RES326 - Sanat ve Kültür
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat ve Kültür RES326 6 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, sözlü anlatım, tartışma.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Aşkın ERCAN
Amaç

Tarihsel bağlamı içerisinde kültürü tanımlayarak, kültürel çalışmaların sanat, doğa ve bilimle ilişkilerinin incelenmesi.

Ders İçeriği

İnsanlığın geçmişten günümüze estetik ihtiyaçları doğrultusunda üretilen maddi kültür ögeleri kapsamlı bir şekilde incelenir. İçinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime olan etkisi değerlendirilerek, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerine yansıması tartışılır.

Ders Kaynakları Nermi Uygur, Kültür Kuramı, Yapı Kredi Yayınları, 2022.
Gary Hall, Clare Birchall, Yeni Kültürel Çalışmalar, Say Yayınları, 2013.
John Zerzan, Gelecekteki İlkel, Kaos Yayınevi, 2009.
Bruno Latour, Biz Hiç Modern Olmadık, Norgunk Yayıncılık, 2008.
Eylem Canaslan, Cemal Bali Akal, Natüralizm ya da Yitirirken Doğayı Hatırlamak, Dost Kitabevi, 2021.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 7 3 21
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi vermek Tartışmalı Ders
2 Evrensel bir kavram olarak kültür'ü tanımlamak ve tartışmak Tartışmalı Ders
3 İlkçağlar ve ilk kültürler- Tarih öncesi dönem- Mezopotamya- Anadolu kültürleri Sözlü
4 Mezopotamya ve Anadolu Kültürleri Sözlü
5 Batı Kültürü Kaynakları- Orta çağ ve Avrupa Tartışmalı Ders
6 Kültür Tarihi- Avrupada Rönesans Sözlü
7 Aydınlanma döneminin sanata ve kültüre etkileri Sözlü
8 Fransız Devrimi ve Batı Dışı Kültürler Tartışmalı Ders
9 Batı dışı kültürlerin sanata yansıması Tartışmalı Ders
9 Batı dışı kültürlerin sanata yansıması Tartışmalı Ders
11 Sanatın Sınır Tanımayan Dünyası- Kültür Endüstrisi-Küresel Sanat Tartışmalı Ders
11 Sanatın Sınır Tanımayan Dünyası- Kültür Endüstrisi-Küresel Sanat Tartışmalı Ders
13 Görsel Kültür ve Sanat Sözlü
14 Tüketim Kültürü ve Gösteri Dünyasının Sanatla Etkileşimi Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat, toplum ve kültür arasındaki ilişkiyi anlama ve bunu sanat çalışmalarını değerlendirmede uygulama becerisi kazanırlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler, sanatsal üretimin toplumsal değişim ve etkileşimle nasıl şekillendiğini genel uygarlık tarihi içinde inceleyerek bilgi edinirler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dünya kültürü hakkında bilgi edinerek, örnekler aracılığıyla entelektüel bakış becerisi geliştirirler. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kültür Endüstrisi ve tüketim kültürünün sanat üterimlerine etkisi hakkında bilgi edinirler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Görsel kültür ve sanat arasındaki ilişkinin önemini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanat, toplum ve kültür arasındaki ilişkiyi anlama ve bunu sanat çalışmalarını değerlendirmede uygulama becerisi kazanırlar. 5 2 4 5 5 3 4 4 3 3 3 4 3 4 4
Öğrenciler, sanatsal üretimin toplumsal değişim ve etkileşimle nasıl şekillendiğini genel uygarlık tarihi içinde inceleyerek bilgi edinirler 5 2 4 4 4 3 4 4 2 3 3 4 4 4 4
Dünya kültürü hakkında bilgi edinerek, örnekler aracılığıyla entelektüel bakış becerisi geliştirirler. 4 2 4 4 5 3 4 4 3 4 3 4 4 4 4
Kültür Endüstrisi ve tüketim kültürünün sanat üterimlerine etkisi hakkında bilgi edinirler 3 3 4 5 5 3 4 5 4 4 4 3 4 4 4
Görsel kültür ve sanat arasındaki ilişkinin önemini kavrar 5 4 4 5 4 3 4 5 3 4 3 4 4 3 3
Ortalama Değer 4,4 2,6 4 4,6 4,6 3 4 4,4 3 3,6 3,2 3,8 3,8 3,8 3,8