| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sayısal Resim | RES112 | 2 | 1 + 1 | 2,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İlkcan İRDELP (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, resim bölümü öğrencilerinin dijital ortamda görsel üretim becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını kullanarak dijital çizim, boyama, fotoğraf düzenleme, kompozisyon oluşturma ve vektörel tasarım konularında uygulamalı çalışmalar yapacaklardır. Böylece, geleneksel sanat anlayışlarını dijital araçlarla birleştirerek çağdaş sanat üretiminde etkin rol alabilecek teknik ve estetik donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriği, dijital sanat üretiminde temel oluşturan Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarının uygulamalı olarak öğretilmesini kapsar. Derste, dijital çizim ve boyama teknikleri, katman kullanımı, renk düzenlemeleri, fotoğraf manipülasyonu, tipografi ve vektörel tasarım konuları ele alınır. Öğrenciler, haftalık projeler aracılığıyla görsel kompozisyon oluşturma, dijital araçları yaratıcı biçimde kullanma ve özgün sanat çalışmaları üretme becerilerini geliştirirler. Ders süresince, geleneksel resim anlayışı ile dijital sanatın birleştiği örnekler üzerinden analiz ve uygulamalar yapılır. |
| Ders Kaynakları |
Adobe Creative Cloud Tutorials
"Adobe Illustrator Classroom in a Book" Yazar: Brian Wood Yayınevi: Adobe Press “Adobe Photoshop Classroom in a Book” Yazar: Brian Wood Yayınevi: Adobe Press |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dijital sanatın temelleri ve Photoshop arayüzüne giriş. | Ders |
| 2 | Katman yapısı, seçim araçları ve temel düzenleme teknikleri. | Ders |
| 3 | Fırça, doku ve renk paleti kullanımıyla dijital boyama uygulamaları. | Ders |
| 4 | Fotoğraf düzenleme, ışık-gölge ve renk dengesi çalışmaları. | Ders |
| 5 | Kolaj ve kompozisyon oluşturma teknikleri. | Ders |
| 6 | Dijital portre çalışması ve detaylandırma yöntemleri. | Ders |
| 7 | Proje 1 – Photoshop ile özgün bir dijital sanat çalışması | Ders |
| 8 | Vektörel tasarıma giriş ve Illustrator arayüzünün tanıtımı. | Ders |
| 9 | Temel şekiller, çizgi araçları ve pathfinder kullanımı. | Ders |
| 10 | Renk, degrade ve dolgu teknikleri. | Ders |
| 11 | Tipografi, yazı biçimlendirme ve logo tasarımı uygulamaları.ve dolgu teknikleri. | Ders |
| 12 | Karakter veya nesne illüstrasyonu oluşturma. | Ders |
| 13 | Kompozisyon ve afiş tasarımı çalışması. | Ders |
| 14 | Proje 2 – Illustrator kullanarak özgün vektörel sanat çalışması sunumu. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarının temel araçlarını ve işlevlerini etkin şekilde kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, dijital ortamda çizim, boyama ve kompozisyon oluşturma becerisi geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, geleneksel sanat anlayışını dijital tekniklerle birleştirerek özgün görsel çalışmalar üretebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, dijital sanat üretiminde renk, biçim ve kompozisyon ilkelerini uygulayabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, dijital tasarım sürecinde yaratıcılığını kullanarak sanatsal ifade biçimlerini çeşitlendirebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarının temel araçlarını ve işlevlerini etkin şekilde kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, dijital ortamda çizim, boyama ve kompozisyon oluşturma becerisi geliştirir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci, geleneksel sanat anlayışını dijital tekniklerle birleştirerek özgün görsel çalışmalar üretebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, dijital sanat üretiminde renk, biçim ve kompozisyon ilkelerini uygulayabilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, dijital tasarım sürecinde yaratıcılığını kullanarak sanatsal ifade biçimlerini çeşitlendirebilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,4 | 4,6 | 4,2 | 4 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 3,8 | 4,4 | 4,8 | 4,8 |