EN
  • Anasayfa
  • İMÇ103 Teknik Çizim ve Perspektif I (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ103 - Teknik Çizim ve Perspektif I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik Çizim ve Perspektif I İMÇ103 1 2 + 4 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze - Teorik ve Uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÖKER Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren Arş. Gör. Adive Begül BULUT
Amaç

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve planlama çalışmalarında bir düşüncenin veya sonradan oluşturulmuş tasarımın çizgisel anlatımını öğrencilerimize öğretmek, teknik ve estetik mesleki becerilerini arttırmak.

Ders İçeriği

Çizim tekniği ve grafik gösterim tekniklerinin öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar.

Ders Kaynakları Reid, G. W. G. W. (1987). Landscape graphics. Whitney Library of Design.
Şahinler, O. 1982. ”Mimarlıkta teknik resim”. Yay yayımcılık, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi. Çizim tekniği ve tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi Ders
2 Çizim araç ve gereçlerin tanıtılması. Derste uygulamalı ödev Ders
3 Çizim hazırlıkları, çizim kağıdının düzeni, çizgi ve yazı çalışması Ders
4 Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev Ders
4 Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev Ders
6 Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev Ders
6 Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev Ders
9 Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev Ders
11 Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev Ders
11 Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev Ders
13 Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği Ders
13 Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma.
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma.
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir.
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. 5 4 5 4 3 3 2 1 5 1 4 4
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. 3 1 5 1 1 1 1 1 4 1 1 1
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak 5 3 5 4 3 4 2 1 5 2 4 5
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. 5 4 5 4 3 4 4 1 3 2 1 1
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. 4 1 5 1 1 2 1 1 4 1 2 2