EN
  • Anasayfa
  • İMÇ209 Konstrüksiyon I (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ209 - Konstrüksiyon I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Konstrüksiyon I İMÇ209 3 3 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN
Amaç

Dersin amacı; öğrencilerin iç mekana ait yapı elemanlarını akıllı mimari çözümler ile bu konuda kullanılan elemanlar ve bu elemanların teknik çizimlerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Yapını tanımlanıp sınıflandırılması; yapı elemanları; temeller, çeşitleri ve çizimleri, kolon, kiriş, döşeme gibi konstrüktif elemanlar, çeşitleri ve çizimleri, duvarlar, duvar çeşitleri ve çizimleri, duvarda kullanılan bölme elemanlar ve uygulama teknikleri; merdivenler, çeşitleri, elemanları, dengelendirilmesi, hesaplanması ve çizimi; çatılar, malzemelerine, yüzeylerine ve yük aktarımlarına göre çeşitleri, tanzimi, eğimlerinin hesabı ve tüm bu elemanların mimari ve statik projelerdeki yeri sembolü, gösterimi ders içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Ambose, James, m.s. 1991 Simplifield Site Enginering Professionel Architecture Universty of Southearn California
Anonim, 1996 , Yapı işleri mevzuatı el kitabı,TMMOB İnşaat Mük. Odası Ankara Şubesi.
Anonim. 1979, Neufert, Yapı tasarımı temel bilgileri Güvey yayıncılık . İstanbul.
Asensio, P. 2005 ; Ultimate Landscape Design, ISBN-10 3-8327 9057 8 Barcelona Spain.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 4 20
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 6 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme Ders
2 Yapı, yapının özellikleri ve yapıların sınıflandırılması Ders
3 Temeller, temel çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi Ders
4 Temelin uygun ölçekli çizimi Ders Laboratuar
5 Kirişler, kiriş çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi Ders
6 Kolonlar ve çeşitleri, döşemeler ve çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi Ders
7 Kolon, kirişlerin ve döşemelerin uygun ölçekli çizimi Ders Problem Çözme Laboratuar
8 Duvar Sistemleri Ders Problem Çözme
9 Duvar Sistemleri Ders Problem Çözme
10 Merdivenler Ders Problem Çözme
10 Merdivenler Ders Problem Çözme
12 Çatılar Ders Problem Çözme
12 Çatılar Ders Problem Çözme
14 Çatı ve merdivenlerin çizimi Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yapıyı sınıflandırıp birbirinden ayırabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel, kolon, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarını birbirinden ayırır, görev ve ne amaçla yapıldığını bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Duvar çeşitlerini, örüm tekniklerini, kullanılan malzeme ve örümde kullanılan araç gereçleri bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Merdivenleri sınıflandırır; elemanlarını bilir; merdiveni dengeler, hesaplamaları yapar ve tasarlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çatıları sınıflandırır; elemanlarını bilir; çatının eğimini hesaplar; tanzimini yapar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yapıyı sınıflandırıp birbirinden ayırabilir. 5 4 3 4 4 5
Temel, kolon, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarını birbirinden ayırır, görev ve ne amaçla yapıldığını bilir. 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5
Duvar çeşitlerini, örüm tekniklerini, kullanılan malzeme ve örümde kullanılan araç gereçleri bilir. 5 4 3 4 4 4 3 5 4 5
Merdivenleri sınıflandırır; elemanlarını bilir; merdiveni dengeler, hesaplamaları yapar ve tasarlar. 5 4 4 4 4 4 3 5 4 5 5
Çatıları sınıflandırır; elemanlarını bilir; çatının eğimini hesaplar; tanzimini yapar. 5 4 4 4 4 3 5 4 5 5