| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce | İMÇ213 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
| Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
| Amaç |
Öğrencilere, orta seviye bir İngilizce dil ile yazılmış mimari herhangi bir metni kolayca anlama becerisini sağlamak, bunun için de gerekli mesleki İngilizce kelime kapasitelerini yeterli bir seviyeye getirmektir. |
| Ders İçeriği |
Mimarlık, iç mimarlık ve çevre tasarımı ilgili ingilizce yayınlanan geçmiş ve güncel yayınların öğrenci tarafından anlaşılabilmesi için gerekli çalışmaları içerir. |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilerin mesleğe yönelik İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilerin mesleğe yönelik İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirmek | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - |