EN
  • Anasayfa
  • İMÇ204 Tasarım Stüdyosu II (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ204 - Tasarım Stüdyosu II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Stüdyosu II İMÇ204 4 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Amaç

Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler de kullanılarak iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını öğretmek ve bunu gerçek bir alana ilişkin proje çalışmasıyla, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim şeklinde vermek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, tasarım çalışmalarında kullanılan proje aşamalarının ve gerekli paftaların neler olduğu ve hangi kapsamda değerlendirilmesi gerektiği konuları bulunmaktadır.

Ders Kaynakları Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 15
Ara Sınav 2 20
Uygulama 1 15
Uygulama 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 3 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması Tartışmalı Ders
2 Araştıma ve Sunum Tartışmalı Ders
2 Araştırma ve Sunum
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders
2 Araştırma ve Sunum
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders
7 Ara Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
7 Mekansal tasarımların yapılması Tartışmalı Ders
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
7 Mekansal tasarımların yapılması Tartışmalı Ders
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
7 Mekansal tasarımların yapılması Tartışmalı Ders
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
12 Çevre tasarımı kritkleri Tartışmalı Ders
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
13 Sunum paftasının hazırlanması Tartışmalı Ders
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
13 Sunum paftasının hazırlanması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grafik sunum becerileri kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. 5 5 2 5 4 4 5 5 4 5 3 4
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. 5 5 5 5 4 5 3 5 3 3 3 3
Grafik sunum becerileri kazanır. 5 3 5 3 4 2 2 2 3 2 4 2