| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Konstrüksiyon II | İMÇ206 | 4 | 3 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İç Mekanda ve dış mekanda kullanılan bazı ince detay elemanların tanımlanması, kullanım alanları, uygulama ve yapım tekniklerinin kavranması dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
İç mekânda kullanılan bacalar, kapılar, pencereler, döşeme kaplamaları, tavan kaplamaları, duvar kaplamaları, şömineler, dış cephe kaplamaları, akıllı mimari çözümler ile ilgili kullanılan elemanlar ve bunların teknik çizimleri; dilatasyon derzi, barbakan, söve, harpuşta gibi elemanların tanımı ve gösterimi; otoparklar, oto park tasarımının yapılması ve çizimi; özel olarak tasarlanan iç mekânlarda kullanılacak yapı elemanları ve uygulama detaylarının neler olacağı ile ilgili analizlerin yapılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Anonim. 1979, Neufert, Yapı tasarımı temel bilgileri Güvey yayıncılık . İstanbul.
Pancarcı A., Öcal M., E., 2018, Yapı Teknik Resmi II. Birsen Yayın Evi. İstanbul. Avcıoğlu M., 2011, Yapı Teknolojileri I-II- II. Birsen Yayın Evi. İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 10 | 50 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
| 2 | Baca ve havalandırma sistemleri | Ders |
| 2 | Baca ve havalandırma sistemleri | Ders |
| 4 | Pencereler | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Pencereler | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Kapılar | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Kapılar | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Diletasyon derzleri, harpuşta, söve, barbakan sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Otoparklar | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Otoparklar | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Derslerde işlenenlerin genel tekrarı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Baca ve havalandırma sistemlerinin sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kapı ve penceleri tanır, sınıflandırır, ilgili projelerden okur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Zemin, duvar ve tavan kaplamalarının uygulama tekniklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Diletasyon dezinin nerelere bırakılması gerektiğini, harpuşta, söve ve barbakanın uygulama alanlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Otopark tasarımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Baca ve havalandırma sistemlerinin sınıflandırır. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;||
| Kapı ve penceleri tanır, sınıflandırır, ilgili projelerden okur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | - | ;|||
| Zemin, duvar ve tavan kaplamalarının uygulama tekniklerini bilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | - | ;|||
| Diletasyon dezinin nerelere bırakılması gerektiğini, harpuşta, söve ve barbakanın uygulama alanlarını bilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | - | ;|||
| Otopark tasarımını yapar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | - | ;|
| Ortalama Değer | 5 | 2,4 | 3,4 | 4 | 2,6 | 3,6 | - | 0,8 | 3,8 | 3,6 | 3,6 | 3,4 | - |