| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım Stüdyosu III | İMÇ301 | 5 | 2 + 4 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
| Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER Öğr. Gör. Dr. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
| Amaç |
Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, tasarım çalışmalarında kullanılan proje aşamalarının ve gerekli paftaların neler olduğu ve hangi kapsamda değerlendirilmesi gerektiği konuları bulunmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994 Chris van Uffelen (2019). Stay Overnight: Hospitality Design in Repurposed Spaces Corinna Kretschmar-Joehnk, Peter Joehnk (2009). Creating Hospitality Design Taste and Place: The Design Hotels Book (2022) Alfred H. Baucom (2007). Hospitality Design for the Graying Generation: Meeting the Needs of a Growing Market John Pile (2007). Interior Design Chris Grimley & Mimi Love (2018). The Interior Design Reference & Specification Book updated & revised: Everything Interior Designers Need to Know Every Day |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 20 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Uygulama 2 | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 7 | 21 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Araştıma ve Sunum | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 7 | Ara Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 10 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 10 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 10 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. | |||
| İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. | |||
| Grafik sunum becerileri kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Grafik sunum becerileri kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 4 | 4 | 3,67 | 4 | 4 | 3,33 | 4 | 5 | 4,33 | 5 | 4,33 | 3,33 |