EN
  • Anasayfa
  • İMÇ304 Aydınlatma Tasarımı (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ304 - Aydınlatma Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Aydınlatma Tasarımı İMÇ304 6 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze Eğitim
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Adive Begül BULUT
Ders Veren Arş. Gör. Adive Begül BULUT
Amaç

Aydınlatma ile ilgili temel terminolojinin verilmesi, görsel konforun tanımı ve bileşenleri, doğal ve yapay aydınlatma konuları, aydınlatma aygıtı ve lambaların özellikleri incelenecek, bina tipolojisine uygun aydınlatma tasarımı için gereken öğeler anlatılacaktır.

Ders İçeriği

Genel aydınlatma konuları. Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler, görsel konfor. Aydınlatma elemanları tanımı ve tasarımı. İç ve dış mekanlarda doğal, yapay ve karma aydınlatma sistemlerinin tasarımı, aydınlık çoğunluğu, rengi temel terim ve kavramlar

Ders Kaynakları Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Bilgiler, Aydınlatmanın Türleri, Uygulama Konularının Verilmesi Ders
2 Işık İle İlgili Tanımlamalar, Fotometrik Büyüklükler, Yasalar Ders
2 Işık İle İlgili Tanımlamalar, Fotometrik Büyüklükler, Yasalar Ders
4 Işık ve İnsan Bağlantısı, Görsel Konfor, Görsel Konforu Etkileyen Değişkenler Ders
4 Işık ve İnsan Bağlantısı, Görsel Konfor, Görsel Konforu Etkileyen Değişkenler Ders
6 Renk, Aydınlatmanın Mekan Algısı Üzerindeki Etkileri Ders
7 Işık Kaynakları ve Aygıtlar Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 Doğal aydınlatma Ders Seminer
10 Bina Tipolojisine Bağlı Aydınlatma Türleri İle İlgili Sunumlar Ders Seminer
10 Bina Tipolojisine Bağlı Aydınlatma Türleri İle İlgili Sunumlar Ders Seminer
12 Yapma Aydınlatma Sistemi Tasarımı, Hesap Yöntemi ve İç Elektrik Tesisatı Ders Seminer
13 Aydınlatma projesi Ders Seminer
13 Aydınlatma projesi Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç mekanlarda mekanın amacına uygun doğal aydınlatma sağlayabilecek tasarımlar gerçekleştirmek Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yapay aydınlatma elemanlarını tanıma, anıt ve binaların aydınlatmalarını yapabilme. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç ve dış mekan aydınlatılması için gerekli hesap yöntemi ve tasarım ilkelerini kavrama. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Aydınlatma tasarımları yapma Yazılı Sınav Ödev / Proje Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İç mekanlarda mekanın amacına uygun doğal aydınlatma sağlayabilecek tasarımlar gerçekleştirmek 5 2 5 3 5 5 4 3 5 4 5 2
Yapay aydınlatma elemanlarını tanıma, anıt ve binaların aydınlatmalarını yapabilme. 3 3 5 2 5 5 3 1 2 2 2 2
İç ve dış mekan aydınlatılması için gerekli hesap yöntemi ve tasarım ilkelerini kavrama. 3 3 5 2 5 5 3 1 2 2 2 2
Aydınlatma tasarımları yapma 3 3 5 2 5 5 3 1 2 2 2 2