Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim ve Tasarım | İMÇ306 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÖKER |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere peyzaj tasarımlarında iklim duyarlı tasarım kılavuzları oluşturabilme ve tasarım projelerine uyarlayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Dış mekan kullanımında iklim elemanlarının bütünleşik etkilerinin önemini kavrayabilemleri de hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
İklim parametreleri ve aynı zamanda iklim parametrelerinin bütünleşik etkileri örnek bir çalışma alanı (alanları) çerçevesinde irdelenmektedir. Öğrenciler örnek alanda iklim duyarlı tasarım kılavuzu hazırlamakta ve tasarımı projesi üretmektedirler. |
Ders Kaynakları |
Francis W., 2002 Fiona Watt Hava ve İklim Popüler Bilim Kitapları, TUBİTAK YAYINLARI
Olgyay, V. (1963) Design With Climate: Bioclimatic Approach to Architectural Regionalism, New York, John Wiley & Sons Inc. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|