EN
  • Anasayfa
  • İMÇ306 İklim ve Tasarım (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ306 - İklim ve Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İklim ve Tasarım İMÇ306 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Amaç

Dersin amacı öğrencilere peyzaj tasarımlarında iklim duyarlı tasarım kılavuzları oluşturabilme ve tasarım projelerine uyarlayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Dış mekan kullanımında iklim elemanlarının bütünleşik etkilerinin önemini kavrayabilemleri de hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

İklim parametreleri ve aynı zamanda iklim parametrelerinin bütünleşik etkileri örnek bir çalışma alanı (alanları) çerçevesinde irdelenmektedir. Öğrenciler örnek alanda iklim duyarlı tasarım kılavuzu hazırlamakta ve tasarımı projesi üretmektedirler.

Ders Kaynakları Francis W., 2002 Fiona Watt Hava ve İklim Popüler Bilim Kitapları, TUBİTAK YAYINLARI
Olgyay, V. (1963) Design With Climate: Bioclimatic Approach to Architectural Regionalism, New York, John Wiley & Sons Inc.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 6 24
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders kapsamının ve çalışma alanının açıklanması. Sıcaklık - peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım. Ders
2 Çalışma alanı kapsamında sıcaklık-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Yağış ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım. Ders Tartışmalı Ders Gösterim
3 Çalışma alanı kapsamında yağış-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Rüzgar ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım. Ders Tartışmalı Ders Gösterim
4 Çalışma alanı kapsamında rüzgar-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Nem ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım. Ders Tartışmalı Ders Gösterim
5 Çalışma alanı kapsamında nem-peyzaj tasarımı ile ilgili öğrenci sunumu. İklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması üzerine kuramsal açıklama. Ders Tartışmalı Ders Gösterim
6 Peyzaj tasarımı kapsamında iklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması Ders Tartışmalı Ders
7 Kış Kentleri Kentsel Tasarım Rehberleri: Dünya'dan Örnekler Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İklim duyarlı tasarım yaklaşımını ve ilkelerini anlama ve uygulama Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İklim ve insan konforu arasındaki ilişkiyi anlama Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilimsel bilgiye dayalı olarak küresel iklim değişikliği farkındalığı Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İklim duyarlı tasarım yaklaşımını ve ilkelerini anlama ve uygulama 3 2 2 3 3 1 2 5 1 1 1 3
İklim ve insan konforu arasındaki ilişkiyi anlama 3 1 1 2 2 1 1 5 1 1 1 3
Bilimsel bilgiye dayalı olarak küresel iklim değişikliği farkındalığı 3 3 1 4 2 1 1 5 1 2 1 3