EN
  • Anasayfa
  • İMÇ310 İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ310 - İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım İMÇ310 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Amaç

Bu derste öğrencilerde iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik ile ilgili temel bilgi birikimi oluşturmak, enerji korunumu, su korunumu, malzeme korunumu ve insan sağlığı ve konforu gibi sürdürülebilir tasarım stratejilerini iç mekan tasarımında veri olarak kullanabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sürdürülebilirlik kavramı, yapılı çevrede sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir iç mekan tasarımı kavramları tanıtılır. Mekanların kullanım ömürlerine göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri, çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri ve iç mekanların çevresel performans değerlendirmesi hakkında bilgi aktarılır.

Ders Kaynakları Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media.
John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing.
Ruff, C. L. ve Olson, M. A., (2009) The Attitudes of interior Design Students Towards Sustainability. International Journal of Technology and Design Education. 19 (1), 67-77.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması Ders
2 Sürdürülebilirlik kavramı ve iç mimarlık açısından önemi Ders
3 İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın kavramsal çerçevesi ve tarihsel gelişimi Ders
4 Çevre, insan, doğa ve tasarımda ilişkilerarası sorgulama Ders
5 Sürdürülebilirlik kavramının çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyutu Ders
6 Yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık kavramı Ders
7 Sürdürülebilir iç mekan tasarımlarında güncel yaklaşımlar Ders
8 Ara değerlendirme Ders
9 İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve çevre bilinci Ders
10 İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve sakin hareketi Ders
11 Çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri Ders
12 Ödev sunumları Ders
12 Ödev sunumları Ders
12 Ödev sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci iç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiye sahip olacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
İç mimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yeşil, ekolojik, sürdürebilir ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci iç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiye sahip olacaktır. 4 2 1 4 3 3 3 5 4 4 2 5
İç mimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilir. 4 2 1 4 3 2 2 4 3 3 2 4
Yeşil, ekolojik, sürdürebilir ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi sahibi olur. 4 2 2 4 3 2 2 4 2 2 2 4