EN
  • Anasayfa
  • İMÇ401 Mezuniyet Tezi (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ401 - Mezuniyet Tezi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Tezi İMÇ401 7 2 + 2 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÖKER Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Doç. Dr. Parısa GÖKER Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Amaç

Bu derste öğrencilerin, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerden makale formatında bir teslim yapmaları beklenmektedir.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenci sunumları, haftalık bireysel görüşmeler ve final teslimi gerçekleştirilecektir.

Ders Kaynakları Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002). Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000).
Kütüphane ve e-kaynaklar (Literatür Tarama)
Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002). Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000).
Kütüphane ve e-kaynaklar (Literatür Tarama)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 4 10 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş
2 Araştırma Deneyimleri Üzerine Sunumlar Sınıf Dışı Çalışma
3 Grup ve Konu Dağılımı Sınıf Dışı Çalışma
4 Kütüphane Ziyareti ve Araştırma Yöntemleri ile ilgili sunum Sınıf Dışı Çalışma
5 Grup Değerlendirmeleri Tartışmalı Ders
6 Bireysel Değerlendirmeler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Sınıf içi Değerlendirmeler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara değerlendirme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Bireysel Değerlendirmeler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Bireysel Değerlendirmeler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Bireysel Değerlendirmeler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Öğrenci Sunumları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Öğrenci Sunumları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme 4 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme 4 3 5 4 4 5 5 5 3 5 5 5
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme 5 3 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme 4 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme 4 3 5 4 4 5 5 5 3 5 5 5
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme 5 3 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5