EN
  • Anasayfa
  • İMÇ407 Mekan Planlama (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ407 - Mekan Planlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekan Planlama İMÇ407 7 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Amaç

Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulamalarla öğrenciye mekan organizasyonu, tasarım ve planlama süreci konusunda temel bilgileri aktarmak ve tasarımlarını çizimle ifade edebilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Mekan planlama ve tasarımını ilgilendiren çeşitli tanımlar üzerinde durularak, tasarım olgusu çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir.

Ders Kaynakları İç Mekan Tasarımı; F.D.K.Ching, 2008, YEM Yayınları.
Mimari Tasarıma Yaklaşım; Enis Faik Arcan, Fikret Evci,1992, 2K Yayınları
Human Dimension & Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.
Neufert; Yapı Tasarımı Temel Bilgileri, Ocak 2008, Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 6 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 4 4 16
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 138
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,41
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması Ders
2 Mekan Kavramı, planlama ve tasarım süreci, ölçek kavramı Ders
3 Mekan organizasyonları ve mekansal ilişkiler Ders
4 Sirkülasyon ve kullanım alanı kavramları Ders
5 Yemek yeme mekanı ve mutfak Ders
6 Ebeveyn odaları Ders
7 Genç odaları Ders
8 Ara değerlendirme Ders
9 Islak hacimler Ders
10 Çocuk - bebek odaları Ders
11 Ele alınan tüm mekansal veriler ışığında bir örnek projede planlama süreci, kullanıcı kimliği ve konsept oluşturma Ders
12 Projenin tasarımına yönelik çalışmalar Ders
12 Projenin tasarımına yönelik çalışmalar Ders
12 Projenin tasarımına yönelik çalışmalar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, mekan tasarımını etkileyen faktörleri ele alabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, mekan tasarımında planlama sürecini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, düşüncelerini çizimle ifade edebilme yeteneğini geliştirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisi kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, bir konut yapısının tüm iç mekanlarını tasarlar Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci, mekan tasarımını etkileyen faktörleri ele alabilir. 5 3 3 2 2 1 1 1 2 1 1 1
Öğrenci, mekan tasarımında planlama sürecini kavrar 4 2 3 1 1 2 2 1 2 2 1 1
Öğrenci, düşüncelerini çizimle ifade edebilme yeteneğini geliştirir 5 3 5 3 3 2 2 1 3 1 3 2
Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisi kazanır 4 2 3 4 3 3 3 3 3 2 3 4
Öğrenci, bir konut yapısının tüm iç mekanlarını tasarlar 5 2 3 2 2 3 2 3 3 3 3 2