EN
  • Anasayfa
  • İMÇ406 İç Mekanda Çevre Kontrol Sistemleri (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ406 - İç Mekanda Çevre Kontrol Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mekanda Çevre Kontrol Sistemleri İMÇ406 8 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Bu derste iç mekan konfor koşullarını etkileyen faktörler (yapay ve doğal aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma, havalandırma gibi) incelenip ve iç mekanda konfor koşullarının sağlanması için yapılması gerekenler uygulama eşliğinde tartışmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında sağlıklı ve konforlu iç mekanlar yaratmak için, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma ve havalandırma gibi parametrelerin önemine odaklanılacaktır. Bu parametrelerin enerji performansı ile ilişkileri de göz önünde bulundurularak, kullanıcı konforunu sağlayacak şekilde nasıl tasarlanması gerektiği, uygulamalar ve örnekler üzerinden incelenecektir.

Ders Kaynakları Bluyssen, P. M. (2015). The indoor environment handbook: How to make buildings healthy and comfortable. Abingdon, Oxfordshire: Earthscan.
Nick, B. (2015). Handbook of sustainable refurbishment: Non -domestic buildings. Place of publication not identified: Routledge.
Environmental Control Systems: heating cooling lighting/Fuller Moore, 1993, by McGraw-Hill, Inc., printed in the Unites States of America.
Heating, Cooling, Lighting: Sustainable Design Methods for Architects, Norbert Lechner , 2009, by John Wiley & Sons Inc., printed in the United States of America.
Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Sun, Wind & Light: Architectural Design Strategies, second edition/ G.Z. Brown and Mark DeKay, 2001, by John Wiley & Sons Inc., printed in the United States of America.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 1 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 8 1 8
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İç mekan çevre kontrol sistemlerine giriş Ders
2 Mimari Akustik ve işitsel Konfor Ders
3 Oda akustiği Ders
4 Gürültü ve gürültü kontrolü (Ödev 1) Ders
5 Aydınlatmaya giriş- doğal ve yapay aydınlatma Ders
6 Pasif ve Aktif Günışığı sistemleri Ders
7 Yapay aydınlatma, lambalar ve kontrol sistemleri, elektrik servisleri, elektrik devreleri, elektrik kablo sitemleri ve prizler. (Ödev 2) Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Çalıştay Ders Tartışmalı Ders
10 Çevresel etkenler analiz kesiti Ders
11 Pasif sistemler Ders
12 Aktif sistemler Ders
13 Mekanik ve elektronik ısıtma soğutma ve havalandırma sistemleri (Ödev 4) Ders
14 Yangından Korunma Sistemleri (Ödev 5) Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlıklı iç mekanlar yaratmanın öneminin aktarılması Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İç mekanda termal konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İç mekanda görsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İç mekanda işitsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı iç mekan kontrol sistemleri örneklerini tartışabilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kullanıcıların iç mekan konfor kalitesi beklentilerini karşılayacak enerji verimliliği yüksek iç mekan tasarımların oluşturulabilmesi Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Sağlıklı iç mekanlar yaratmanın öneminin aktarılması 2 4 4 4 5 4 3 4 5 4 4 5
İç mekanda termal konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek 2 4 5 4 4 3 4 5 4 5 4 5
İç mekanda görsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek 1 4 3 4 5 4 4 4 5 4 5 5
İç mekanda işitsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek 2 4 5 4 4 4 5 4 4 4 5 4
Farklı iç mekan kontrol sistemleri örneklerini tartışabilmek 2 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5 5
Kullanıcıların iç mekan konfor kalitesi beklentilerini karşılayacak enerji verimliliği yüksek iç mekan tasarımların oluşturulabilmesi 2 4 3 5 4 4 5 4 5 4 4 5