EN
  • Anasayfa
  • İMÇ313 Müze Sergileme Teknikleri (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ313 - Müze Sergileme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müze Sergileme Teknikleri İMÇ313 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Bu derste; Dünya’daki ve Türkiye’deki müzecilik kavramları ve çağdaş kuramlar hakkında tartışılacaktır. Müzecilik ve özellikle ülkemizdeki Butik Müzeciliği geliştirmek adına, analiz yapılıp, yapısal kimliği üzerinde analizler yapılacaktır. Müze temaları, sergileme, tasarlama, uygulama yöntemleri ile küratörlük konuları değerlendirilecektir.

Ders İçeriği

Kompozisyonların elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkeler ve yaparken öğrenme yöntemi ile tasarım dilini kavratan ve el-zihin becerilerini geliştiren uygulamaya yönelik çalışmalar.

Ders Kaynakları John Howard Falk, Lynn Diana Dierking Learning From Museums: The Visitor Experiences and Making of Meaning, Altamira Press: London (2000).
Barry Lord, Gail Dexter Lod, The Manual of Museum Exhibition, Altamira Press: Oxford (2001).
David Dean, Museum Exhibition Theory and Practice, Routledge: London (1996).
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 9 1 9
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Müze mekanı algılama Ders
2 Müze mekanı işlevi ve dönüştürülmesi Ders
3 Müze sergilemede mekan yönetimi (camekan, iç set tasarımları) Ders
4 Sergileme araçları malzeme ve statik bilgisi Ders
5 Sergilenecek eser künye bilgisi oluşturma Ders
6 Sergilenecek eser koruma ve konservasyonu ile orantılı sergileme modeli oluşturma Ders
7 Sergileme mekanının ön tasarımı (üç boyutlu çizimle) Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Sergileme projesi oluşturma Ders
10 Sergileme projesinin jüriye sunumu ve tartışma Ders
11 Sergileme projesinin kamuya açık sunumu eleştiriler Ders
12 Sergileme projesi eleştiri anketlerinin değerlendirilmesi Ders
13 Proje uygulamaya başlama, Proje uygulama Ders
13 Proje uygulamaya başlama, Proje uygulama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görsel iletişim konusunda strateji belirleyebilme ve stratejiye uygun dökümanları üretme becerisi kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müzecilikte temel kavramları tanımlama Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünya’da ve Türkiye’de müze oluşumlarıyla ilgili temel gelişmeleri açıklayabilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini açıklayabilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müze türleri, yönetim ve sergileme yöntemlerini kullanarak tasarım oluşturabilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanma 3 4 4 4 5 5 4 3 4 5 4 4
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanma 3 4 4 4 5 5 3 3 4 4 4 4
Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanma 5 4 5 4 5 5 4 3 4 4 4 4
Görsel iletişim konusunda strateji belirleyebilme ve stratejiye uygun dökümanları üretme becerisi kazanma 3 4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 4
Müzecilikte temel kavramları tanımlama 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4
Dünya’da ve Türkiye’de müze oluşumlarıyla ilgili temel gelişmeleri açıklayabilme 4 4 5 4 5 4 4 3 4 4 5 4
Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini açıklayabilme 4 4 5 4 4 4 3 3 4 5 5 5
Müze türleri, yönetim ve sergileme yöntemlerini kullanarak tasarım oluşturabilme 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 4