EN
  • Anasayfa
  • İMÇ317 Proje Sunum Teknikleri (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ317 - Proje Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proje Sunum Teknikleri İMÇ317 5 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Görseller ile zenginleştirilmiş anlatım yanı sıra farklı örneklerin gösterilmesi amacıyla farklı tasarımcıların çalışmalarının incelenmesi ve farklı programların tanıtımı yoluyla öğrenciye her türlü proje sunumunda kullanabileceği teknikler konusunda bilginin verilmesidir.

Ders İçeriği

Sözlü sunumdan, proje sunum pafta düzeni ve içerik yanı sıra sunum için kullanılan tüm tekniklerin anlatılmasıdır.

Ders Kaynakları Bayraktar, N., ve ark., 2012. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-275-8, Ankara. Gürüz, D., Eğinli, A., T.,2010. Etkili Sunum Teknikleri. Detay Yayıncılık, ISBN 978-605-5681-84-5, Ankara.
Uzun, G. 1990 Peyzaj Mimarlığında Perspektif, Çizim ve Model Yapımı. Çukurova Üni. Zir. Fak. Ders Kitabı. No 112
Vandyke, Scott; 1986; PDA Publishers Corporation Mesa Arizona. Walker, Thedore; 1977 ; Plan Graphics PDA Publishers Box 3075 İndiana
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 1 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenilenlerin anlatımı Ders
2 Sözlü sunum teknikleri denemeleri ve karakalem çalışması anlatımı Ders
3 Geleneksel yöntemlerle üretilmiş proje örnekleri üzerinden üstünlük ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Ders
4 Skeç çizimi Ders
5 Perspektif kuralları, tek noktalı perspektif, izometrik oblik ve aksonometrik perspektif örnekleri Ders
6 Perspektif ve gölge çok kaçarlı perspektif örneklerle açıklanması ve örnekler çizilmesi Ders
7 Analiz paftalarda anlatım dilinin örnekler üzerinden aktarılması Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 Ön Proje ve uygulama projeleri anlatım dili proje üzerinden kesit alınması, kesit görünüm anlatım Ders
10 Yarışmalarda üretilmiş proje teknikleri konusunda resimlerle örnekler üzerinde tartışma Ders
11 Tasarım Stüdyosu dersi kapsamında yürütülen projelerin üzerinde örnekler yapılması Ders
12 Bilgisayar ortamında üretilen projeler de sunum için kullanılan programlar üzerinde örnekler Ders
13 "Bilgisayar ortamında üretilen projelerde sunum için kullanılan programlar üzerinde örnek çalışmaların bilgisayar atölyesinde örneklenmesi " Ders
14 Taranmış proje örnekleri üzerinde tartışma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme 1 3 3 4 3 3 2 3 2 3 4 3
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma 3 3 3 4 3 2 3 4 3 2 3 3
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma 3 3 3 4 3 4 3 3 3 3 3 3
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma 1 2 3 2 3 3 3 2 2 2 3 2