EN
  • Anasayfa
  • İMÇ314 Sürdürülebilir Çevre Tasarımı (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ314 - Sürdürülebilir Çevre Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Çevre Tasarımı İMÇ314 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÖKER
Ders Veren Öğr. Elm. Gamze ÇOBAN
Amaç

Ders, sürdürülebilir çevreler yaratmak için gerekli bileinç düzeyine ve uygulamalara odaklanmaktadır. Sürdürülebilir tasarım aşamalarında öğrencilerin gelişiminde, çevresel sorunlar ve doğal kaynakların doğru kullanılması vb. ilgili konularda farkındalık sağlamak dersin hedefidir.

Ders İçeriği

Ders, öğrencilerin temel mimari tasarım ölçütleri oluştururken aktif ve pasif mekanik sistemleri deneyimleyerek kullanmalarını teşvik etmektedir. Öğrenciler; sürdürülebilir yaklaşımları tarihsel ve teorik çerçevede inceleyerek, mimari ve kentsel ölçekte kullanmaları konusunda yönlendirilmektedir. Ders kent ve çevrenin sürdürülebilirliğini temel prensipler çerçevesinde incelemekte ve enerji, su kullanımı, iklim koşulları ve malzeme kullanımları bu kapsam içerisinde değerlendirilmektedir.

Ders Kaynakları Mary Guzowski, Towards Zero-Energy Architecture: New Solar Design, Laurence King Publishers, 2010
Michael Braungart, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, 2002
James M. Sinopoli, Smart Buildings Systems for Architects, Owners and Builders, Butterworth-Heinemann, 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Sürdürülebilir Binaları ve Şehirleri Keşfetmek Ders
2 Sürdürülebilir Gelişme: Sosyal, Ekonomik ve Çevresel Faktörler Ders Tartışmalı Ders
3 Arazi Analizi ve Planlama Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
4 Çevresel Bozulma Problemleri: Hava Kalitesi Ders Tartışmalı Ders
5 Altyapı ve Enerji Verimliliği Ders Tartışmalı Ders
6 Sürdürülebilir Konseptleri İlişkilendirme Ders Tartışmalı Ders
7 Çevre ve Sosyal Sürdürülebilirlik Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Sürdürülebilir Kentler Tasarlamak Ders Tartışmalı Ders
10 Ulaşım: Toplu taşıma ve hibrit çözümler Ders Tartışmalı Ders
11 Peyzaj: Sürdürülebilir ve doğal Ders Tartışmalı Ders
12 Kentsel Tasarım: yapılar ve kent arasında bütünleşik sistem Ders Tartışmalı Ders
13 Öğrenci Sunumları Gösterim
13 Öğrenci Sunumları Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sürdürülebilirlik kavramının kent ve çevre tasarımındaki önemini saptayabilecektir. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Enerji, su, malzeme kullanım verimliliği ve atık yönetimi yöntemlerini saptayabilecektir. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yenilenebilir enerji ve çeşitleri konusunda bilgi sahibi olacaktır. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Sürdürülebilirlik kavramının kent ve çevre tasarımındaki önemini saptayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. - - - - - - - - - - - -
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. - - - - - - - - - - - -
Enerji, su, malzeme kullanım verimliliği ve atık yönetimi yöntemlerini saptayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yenilenebilir enerji ve çeşitleri konusunda bilgi sahibi olacaktır. - - - - - - - - - - - -