EN
  • Anasayfa
  • İMÇ316 Fuar ve Stant Tasarımı (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ316 - Fuar ve Stant Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fuar ve Stant Tasarımı İMÇ316 6 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Bu derste; Dünya da ki ve Türkiye de ki müzecilik kavramları ve çağdaş kuramlar hakkında tartışılacaktır. Müzecilik ve özellikle ülkemizdeki Butik Müzeciliği geliştirmek adına, analiz yapılıp, yapısal kimliği üzerinde analizler yapılacaktır. Müze temaları, sergileme, tasarlama, uygulama yöntemleri ile küratörlük konuları değerlendirilecektir

Ders İçeriği

Fuar tasarım tarihini, dünyada ve Türkiye’de gerçekleşmiş fuarları tanıtmak, fuar standı planlama ve organizasyon yeteneklerini kazanmak ve fuar stand tasarım tarzlarını gelişen teknoloji ile incelemek.

Ders Kaynakları Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit Press, 2014. McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub, 2014.
Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group, 2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fuar stant tasarımına giriş Ders
2 Fuar tasarım tarihine bakış Ders
3 Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri Ders
4 Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması Ders
5 Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi Ders
6 Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması Ders
7 Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi Ders
8 Ara SINAV Ders
9 Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri Ders
10 Fuar stand tasarım süreci ve teknoloji’nin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi Ders
11 Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması Ders
12 Tasarımın Değerlendirilmesi Ders
13 Fuar stand tasarım süreci Ders
13 Fuar stand tasarım süreci Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fuar standının taşıyıcı yapısı ve kurulumu hakkında bilgi sahibi olabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenebilecektir Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 3 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Fuar standının taşıyıcı yapısı ve kurulumu hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 4 5 4 4 5 4 4 5 4 5 4 4
Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenebilecektir 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4