EN
  • Anasayfa
  • İMÇ413 Çevre Sorunları ve Politikaları (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ413 - Çevre Sorunları ve Politikaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Sorunları ve Politikaları İMÇ413 7 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÖKER Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Ders Veren
Amaç

Çevre sorunlarını tanımlamak bu sorunlarla ilgili uluslararası ve ulusal düzeyde geliştirilen politikaları tartışmak.

Ders İçeriği

Küresel ölçekteki çevre sorunları, ulusal ölçekte çevre sorunları, çevreyle ilgili politikalar, yasal ve yönetsel yapı.

Ders Kaynakları Birand,H. 2014. Alıç Ağacı ile Sohbetler, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 350, İstanbul.
Carson, R. 2011. Sessiz Bahar, Palme Yayıncılık, 368, Ankara.
Des Jardins, Joseph R., Çevre Etiği, (Çev. Ruşen Keleş), İmge Kitabevi, Ankara, 2006
Keleş, R., Hamamcı, C., Çevrebilim, İmge Kitabevi, Ankara, 1998
Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 1997
More, T. 2014. Ütopya, Alfa Yayıncılık, 250, İstanbul.
Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 1997
More, T. 2014. Ütopya, Alfa Yayıncılık, 250, İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi Ders
2 Ders ile ilgili temel kavramların tartışılması (çevre, çevre sorunları ve çevre politikaları vb.) Ders
3 Çevre Sorunları ve Çevre Politikaları Ders
4 Kültür ve çevre sorunları ilişkisi Ders
5 Teknik gezi Saha / Arazi Çalışması
6 Biyolojik Çeşitlilik Ders
7 Nükleer Santraller, HES'ler ve Çevresel Etkileri Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Küresel Isınma ve İklim Değişikliği Ders
10 Su kirliliği; Çevre Felsefeleri Ders
11 Yerel Yönetimler ve Çevre; Çevre Örgütleri Ders
12 Enerji politikaları, Alternatif enerji kaynakları Ders
13 Öğrenci sunumları Sözlü
13 Öğrenci sunumları Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre sorunlarına karşı daha duyarlı olacaktır. Ödev / Proje Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevreyle ilgili politikalara hakim olacaktır. Ödev / Proje Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Küresel ve ulusal boyuttaki çevre sorunları hakkında farkındalıkları artacaktır. Ödev / Proje Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Çevre sorunlarına karşı daha duyarlı olacaktır. - - - - - - - - - - - -
Çevreyle ilgili politikalara hakim olacaktır. - - - - - - - - - - - -
Küresel ve ulusal boyuttaki çevre sorunları hakkında farkındalıkları artacaktır. - - - - - - - - - - - -