EN
  • Anasayfa
  • İMÇ412 Çocuk, Oyun ve Tasarım (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ412 - Çocuk, Oyun ve Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk, Oyun ve Tasarım İMÇ412 8 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulamalarla öğrenciye çocukların gelişimlerini destekleyecek mekansal koşulların oluşturulması açısından tasarım süreçlerinde değerlendirilmesi gereken temel ilkelerin tanıtılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Çocuğun yaratıcılığı ile mimarlığın yaratıcılığının buluşturulmasının üzerinde durularak, çocukların fiziksel, biyolojik ve psikolojik gereksinimlerinin tasarım sürecinde ön planda tutulduğu çocuk mekanları örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir.

Ders Kaynakları Day, C. 2007. Environment and Children: Passive Lessons from the Everyday Environment. Oxford: Elsevier.
Dudek, M. (Ed.) 2005. Children's Spaces.Oxon: Routledge.
Lueder, R. (Ed.)-Berg Rice, V.J. (Ed.) 2008. Ergonomics for Children: Designing Products and Places for Toddlers to Teens. Boca Raton: Taylor&Francis.
Candan Karakuş T.v.d, Çocuk ve Mimarlık Toplumsal Bir Eğitim Modeli, Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayınları,2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 16 1 16
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması Ders
2 Çocuk gelişim aşamaları, gelişimin boyutları, çocuk ve fiziksel çevre ilişkisi Ders
3 Çocuk mekanları tasarımında antropometrik boyutların önemi ve mekan tasarımında önem taşıyan temel boyutsal gereklilikler Ders
4 Çoçuk için mekan tasarımı; çocuk - mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Ders
5 Yaşanabilir konut kavramı ve konut içerisinde çocukların temel gereksinimleri Ders
6 Okulöncesi eğitim sürecinde çocukların fiziksel çevresiyle ilişkisi açısından önem taşıyan yaklaşım ve uygulamalar, okulöncesi eğitim mekanları tasarımında genel ilkeler
7 İlköğretim mekanları tasarımında temel ilkeler
8 Ara değerlendirme Ders
9 Çocuk kütüphaneleri tasarımında temel ilkeler Ders
10 Çocuk müzeleri tasarımında temel ilkeler Ders
11 Çocuk hastaneleri tasarımında temel ilkeler Ders
12 Çocuk oyun alanları tasarımında temel ilkeler Ders
13 Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi Ders
13 Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci fiziksel çevrenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çocukların fiziksel çevreleriyle ilişki kurma biçimlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çocuk mekanlarının tasarımında önem taşıyan temel tasarım ilkelerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci fiziksel çevrenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlar. 4 2 2 2 3 4 3 4 3 4 2 4
Çocukların fiziksel çevreleriyle ilişki kurma biçimlerini öğrenir. 4 2 1 2 2 3 3 3 3 3 2 4
Çocuk mekanlarının tasarımında önem taşıyan temel tasarım ilkelerini öğrenir. 5 2 2 3 3 2 2 3 3 3 2 4