EN
  • Anasayfa
  • İMÇ416 Mekan ve Kültür (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ416 - Mekan ve Kültür
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekan ve Kültür İMÇ416 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ
Ders Veren Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Kültürel yapının somut olarak yansıdığı fiziksel çevrelerin/mekânların özellikleri, kültür ve mekân arasındaki ilişkinin yapısal biçimi, değişim/dönüşüm sürecinde kültür ve mekân arasındaki oluşumların sorgulanması, kültürel yapının tasarıma ve mekâna yansıması ve kültür, mekân, süreç ve kimlik ekseninde ilişkilerin kuramlar kapsamında analiz edilmesi dersin amaç ve hedefini oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Kültürel yapının somut olarak yansıdığı fiziksel çevrelerin/mekânların özellikleri, kültür ve mekân arasındaki ilişkinin yapısal biçimi, değişim/dönüşüm sürecinde kültür ve mekân arasındaki oluşumların sorgulanması, kültürel yapının tasarıma ve mekâna yansıması ve kültür, mekân, süreç ve kimlik ekseninde ilişkilerin kuramlar kapsamında analiz edilmesi dersin amaç ve hedefini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Karatani, K., 2005, Metafor Olarak Mimari, Metis Yayınları, İstanbul.
Rapoport, A.,2004, Kültür, Mimarlık, Tasarım, YEM yayınları, İstanbul.
Özer, B., 2004, Kültür, Sanat, Mimarlık/Yorumlar, YEM yayınları, İstanbul.
Uysal, M., 2004, Tarihi Merkezlerde Ticaret Mekanlarının Değişim/ Dönüşüm Analiz Yaklaşımı; Konya, Kayseri, Sivas, Selçuk Üni., Fen Bil. Ens., Basılmamış Doktora Tezi, Konya.Uluslararası IAPS Konferansları.
IAPS - CSBE Network Kültür ve Mekân Toplantıları Ulusal Sempozyum 1: Kent, Kültür ve Konut, Düz. Bahçeşehir Üniversitesi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 11 33
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Uygulama 1 Uygulama 1 2 2 4
Ödev 1 Ödev 1 4 2 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kültür kavramı Ders
2 Günümüz Mekanı: Değişim, Dönüşüm ve Devamlılık Ders
3 Kültürel bileşenlerin mekanın değişim, dönüşüm ve devamlılığına etkilerinin irdelenmesi Ders Tartışmalı Ders
4 Öğrenci projeleri / Teknik Gezi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri / Teknik Gezi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
7 Ara Sınav Ders
8 Küreselleşen kentler, konut ve kimlik Ders Tartışmalı Ders
9 Konut yerleşmelerinde projelendirme ve alan çalışmaları. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Öğrenci projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kültürü kavrayacak Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
21. Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kültürü kavrayacak 4 4 4 5 4 5 4 5 3 3 2 4
Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi 4 4 4 5 4 4 4 4 3 4 3 4
21. Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi 5 4 4 4 4 4 3 5 3 5 4 4
Ortalama Değer 4,33 4 4 4,67 4 4,33 3,67 4,67 3 4 3 4