EN
  • Anasayfa
  • İMÇ322 Konut, Konut Çevresi ve Sosyal Mekân (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ322 - Konut, Konut Çevresi ve Sosyal Mekân
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Konut, Konut Çevresi ve Sosyal Mekân İMÇ322 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ
Ders Veren Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ
Amaç

Bireyin temel ihtiyaçlarından biri olan barınma konusunun sosyal yönüyle ele alınması; bu anlamda kentle ilişkili sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik etkenlerin konut perspektifinden değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Konut kavramının tanımı ve birey için anlamı

Ders Kaynakları Lefebvre H., (1968), Bir araştırmanın ve bazı bulguların takdimi, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis, Istanbul
David Harvey. 1990. Postmodernliğin Durumu. İstanbul: Metis
Rapoport A., (1969), House Form and Culture (Foundations of Cultural Geography Series), Englewood Cliffs, N.J., Prentice Hall
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 7 35
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konutun tanımı – Konut kavramının ele alınış yönleri -kullanıcı ihtiyaçları, fiziksel yapı ve konutun biçimlenişi Ders
2 Konutun tanımı – Konut kavramının ele alınış yönleri -kullanıcı ihtiyaçları, fiziksel yapı ve konutun biçimlenişi Ders
3 Konutun birey için anlamı – Konut kavramının duyumsal yönü, bireyin konutla kurduğu ilişki: "hafıza", "duygusal bağ", "aidiyet hissi" ve "yer duygusu" kavramları bağlamında Ders
4 Endüstri devrimi öncesinde konut – Uzakdoğu, Latin Amerika ve Ortadoğu örnekleri üzerinden yerel konut örnekleri ve kurduğu sosyal ilişkiler Ders
5 Endüstri devrimi öncesinde konut – Geleneksel konut çevresi ilişkilerinin okumalar üzerinden tartışılması Ders
6 Endüstri devrimi, modernleşme ve konut Yeni üretim ve tüketim modelleri ve modernleşme ekseninde konut kavramının dönüşümü ve sosyalleşme eğilimlerine olan etkisi Ders
7 Kent merkezlerinde toplanma, üretim ve modernleşme ekseninde konut kavramının dönüşümü ve sosyalleşme eğilimlerine olan etkisinin okumalar üzerinden tartışılması Ders
8 Ara Sınav Sözlü
9 Konut formunun kurgulanması, Modern dönem – Kullanıcı ve mekânın verileri, iç-dış alan kurgusu ve kullanımlar Ders
10 Gündelik yaşam kültürü ve konut kavramı, mekânın tüketimi – Modern ve Post-Modern Dönem; “Flanuer” kavramı Ders
11 Modern dünyada bireyin konutla olan ilişkisi – metropol yaşamı ve konutun okumalar üzerinden tartışılması Ders Tartışmalı Ders
12 Olay kavramı: Konutun yakın çevresi – okumalar üzerinden tartışma Ders Tartışmalı Ders
13 Konutun yakın çevresi: Etkileşimde rol oynayan girdiler İklim, topografya, kültür, inanış, cinsiyet, sosyo-ekonomik seviye bağlamında okumalar üzerinden tartışmalar Ders Tartışmalı Ders
14 Konut ve çevresinin tasarlanması – Konutun sosyal çevresine ilişkin güncel tasarım eğilimleri Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
15 Final Sınavı Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Konutun bireye sağladığı fiziksel şartlar yanında sosyal girdileri konusunda bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı kent üretim modelleri ve konut tiplerinin doğurduğu sosyal etkileşim şekilleri konusunda farkındalık sahibidir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Konut ve çevresinin sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik yapısının sonuçlarının tartışabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Konut olgusunun modern öncesi, modern ve modern sonrası dönemlere göre dönüşümü konusunda bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Konutun bireye sağladığı fiziksel şartlar yanında sosyal girdileri konusunda bilgi sahibi olur. 5 4 2 5 3 3 5 5 3 5 4 3
Farklı kent üretim modelleri ve konut tiplerinin doğurduğu sosyal etkileşim şekilleri konusunda farkındalık sahibidir. 5 4 3 5 5 3 4 5 3 3 2 3
Konut ve çevresinin sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik yapısının sonuçlarının tartışabilir. 4 4 3 5 4 3 3 5 3 3 2 3
Konut olgusunun modern öncesi, modern ve modern sonrası dönemlere göre dönüşümü konusunda bilgi sahibidir. 3 4 3 4 4 3 3 3 2 3 5 3
Ortalama Değer 4,25 4 2,75 4,75 4 3 3,75 4,5 2,75 3,5 3,25 3