Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konut, Konut Çevresi ve Sosyal Mekân | İMÇ322 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Amaç |
Bireyin temel ihtiyaçlarından biri olan barınma konusunun sosyal yönüyle ele alınması; bu anlamda kentle ilişkili sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik etkenlerin konut perspektifinden değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Konut kavramının tanımı ve birey için anlamı |
Ders Kaynakları |
Lefebvre H., (1968), Bir araştırmanın ve bazı bulguların takdimi, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis, Istanbul
David Harvey. 1990. Postmodernliğin Durumu. İstanbul: Metis Rapoport A., (1969), House Form and Culture (Foundations of Cultural Geography Series), Englewood Cliffs, N.J., Prentice Hall |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konutun tanımı – Konut kavramının ele alınış yönleri -kullanıcı ihtiyaçları, fiziksel yapı ve konutun biçimlenişi | Ders |
2 | Konutun tanımı – Konut kavramının ele alınış yönleri -kullanıcı ihtiyaçları, fiziksel yapı ve konutun biçimlenişi | Ders |
3 | Konutun birey için anlamı – Konut kavramının duyumsal yönü, bireyin konutla kurduğu ilişki: "hafıza", "duygusal bağ", "aidiyet hissi" ve "yer duygusu" kavramları bağlamında | Ders |
4 | Endüstri devrimi öncesinde konut – Uzakdoğu, Latin Amerika ve Ortadoğu örnekleri üzerinden yerel konut örnekleri ve kurduğu sosyal ilişkiler | Ders |
5 | Endüstri devrimi öncesinde konut – Geleneksel konut çevresi ilişkilerinin okumalar üzerinden tartışılması | Ders |
6 | Endüstri devrimi, modernleşme ve konut Yeni üretim ve tüketim modelleri ve modernleşme ekseninde konut kavramının dönüşümü ve sosyalleşme eğilimlerine olan etkisi | Ders |
7 | Kent merkezlerinde toplanma, üretim ve modernleşme ekseninde konut kavramının dönüşümü ve sosyalleşme eğilimlerine olan etkisinin okumalar üzerinden tartışılması | Ders |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Konut formunun kurgulanması, Modern dönem – Kullanıcı ve mekânın verileri, iç-dış alan kurgusu ve kullanımlar | Ders |
10 | Gündelik yaşam kültürü ve konut kavramı, mekânın tüketimi – Modern ve Post-Modern Dönem; “Flanuer” kavramı | Ders |
11 | Modern dünyada bireyin konutla olan ilişkisi – metropol yaşamı ve konutun okumalar üzerinden tartışılması | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Olay kavramı: Konutun yakın çevresi – okumalar üzerinden tartışma | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Konutun yakın çevresi: Etkileşimde rol oynayan girdiler İklim, topografya, kültür, inanış, cinsiyet, sosyo-ekonomik seviye bağlamında okumalar üzerinden tartışmalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Konut ve çevresinin tasarlanması – Konutun sosyal çevresine ilişkin güncel tasarım eğilimleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
15 | Final Sınavı | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Konutun bireye sağladığı fiziksel şartlar yanında sosyal girdileri konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı kent üretim modelleri ve konut tiplerinin doğurduğu sosyal etkileşim şekilleri konusunda farkındalık sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konut ve çevresinin sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik yapısının sonuçlarının tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konut olgusunun modern öncesi, modern ve modern sonrası dönemlere göre dönüşümü konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Konutun bireye sağladığı fiziksel şartlar yanında sosyal girdileri konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | ;
Farklı kent üretim modelleri ve konut tiplerinin doğurduğu sosyal etkileşim şekilleri konusunda farkındalık sahibidir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Konut ve çevresinin sosyal, ekonomik, kültürel ve demografik yapısının sonuçlarının tartışabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Konut olgusunun modern öncesi, modern ve modern sonrası dönemlere göre dönüşümü konusunda bilgi sahibidir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4,25 | 4 | 2,75 | 4,75 | 4 | 3 | 3,75 | 4,5 | 2,75 | 3,5 | 3,25 | 3 |