| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyomimikri | İMÇ222 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Doğadan esinlenen tasarım yöntem ve araçlarını öğretmek, tasarım yöntem ve araçlarını yeni teknoloji ve yöntemlerle ele almayı öğretmek, geleceğe dair bir öngörüde bulunabilecek alt yapıyı oluşturmak. |
| Ders İçeriği |
Doğadan ilham alan tasarımların mimari temelde incelenmesi |
| Ders Kaynakları |
Baumeister D, Tocke R, Dwyer J, Ritter S, Benyus J. 2013. The Biomimicry Resource Handbook: A Seed Bank of Best Practices. Biomimicry 3.8: Missoula.
Janine M. Benyus (2002). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. Harper Perennial. 308 pages Yedekçi, G. (2015). Doğayla tasarlamak: biyomimikri ve geleceğin mimarlığı. Mimarlık Vakfı Yayınevi. 228 s. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyomimikriye giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Temel Kavramlar: Benzetme, (Yeniden) Bağlantı kurma, Etik | Ders |
| 3 | Sistemsel Düşünce | Ders |
| 4 | Yaratıcı Düşünce için Biyomimikri | Ders |
| 5 | Yaşamın İlkeleri | Ders |
| 6 | Kuşlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders |
| 7 | Ağaçlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders |
| 9 | Böceklerden İlham Alan Tasarımlar | Ders |
| 10 | Diğer Hayvanlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders |
| 11 | Bitkilerden İlham Alan Tasarımlar | Ders |
| 12 | Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki | Ders |
| 12 | Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki | Ders |
| 14 | Mimari örnekler | Ders |
| 14 | Mimari örnekler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Doğanın işleyişindeki sistemin, hayatımızı kolaylaştıracak teknolojiler oluşturmasındaki ipuçlarını anlar. | |||
| Teknolojinin yardımıyla herhangi bir enerji tüketmeden ekosistem düzeninin yapılar ve ürünler üzerinde uygulanmasını kavrar. | |||
| Ekolojik duyarlılığa sahip ve doğa dostu bir anlayışın oluşturulmasını anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğanın işleyişindeki sistemin, hayatımızı kolaylaştıracak teknolojiler oluşturmasındaki ipuçlarını anlar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Teknolojinin yardımıyla herhangi bir enerji tüketmeden ekosistem düzeninin yapılar ve ürünler üzerinde uygulanmasını kavrar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ekolojik duyarlılığa sahip ve doğa dostu bir anlayışın oluşturulmasını anlar. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | 3,33 | 3 | 2,67 | 3,67 | 4 | 4,33 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |