Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkili ve Güzel Konuşma | HS205 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Konuşmak ile anlatmak arasındaki farkı keşfedebilmek. Kendi dilimiz olan Türkçeyi daha güzel ve anlaşılabilir bir şekilde konuşabilmek. Hem günlük hayatımızda hem de iş yaşamımızda sağlıklı iletişim kurabilmemizi sağlamak. Hitabet şekillerini ve beden dilini doğru kullanabilmek. Kurallara uygun akıcı ve anlaşılır konuşma becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Temel İletişim Becerileri, Dinleme Teknikleri Kendini Doğru İfade Edebilme Diksiyon Çalışmaları (Duygu ve düşüncelerin doğru ve etkileyici bir biçimde aktarılmasının sağlanması için tonlama, vurgulama konularında yapılan metinli, metinsiz çalışmalardır) Konuşma Yanlışları (Ses ve söyleyiş yanlışlarının düzeltilmesi ve doğru konuşmanın temeli olan fonetik kurallarının öğretilmesi konularında yapılan çalışmalardır) Telaffuzu Zor Kelimelerin Söylenişleri Artikülasyon Çalışmaları Dil ve Dudak Tembelliğini Engellemenin Yolları Asalak Harf ve Kelimelerden Kurtulma “Ğ” Kuralı Ünsüzlerin Doğru Sesletimi Yazı Dili ile Konuşma Dili Arasındaki Ayrımlar |
Ders Kaynakları |
Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sölü Anlatım Bozuklukları, Sıddık AKBAYIR, Akçağ Yayınları, 2007
Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Suat Yamaner, Deniz Kitap, 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etkili Ve Güzel Konuşma Nedir? | Ders |
2 | Etkili Ve Güzel Konuşmanın Mesleki Ve Özel Yaşamımızdaki Yeri. | Ders |
3 | Türk Dili Hakkında Bilgiler Ve Dilin İşleyişi | Ders |
4 | Türk Dilinin Ses Yapısı | Ders |
5 | Temel Ses Çalışmaları | Ders |
6 | Hece Çalışmaları. (Be, Ba, Bo,Bö Ya Da Eb, Ab,Öb Gibi Tüm Sesli Ve Sessizlerle Yapılan) | Ders |
7 | Metin Çalışmaları | Ders |
8 | Ara Sınav- Sunum Çalışmaları | Ders |
9 | Metin Okuma Ve Anlatma Çalışmaları | Ders |
10 | Tonlama Ve Duraklama Çalışmaları | Ders |
11 | Uzun Metinler Okutup En Kısa Şekilde Özetleme Çalışmaları | Ders |
12 | Temel Sözcükler Verip Bunlarla Metin Oluşturma Ve Kurgulama Çalışmaları | Ders |
13 | Diyalog Çalışmaları | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güzel konuşmanın iş yaşamındaki önemi hakkında bilgi vermek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hece çalışmaları yaptırmak | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Metin ve sunu çalışmaları yaptırmak | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Güzel konuşmanın iş yaşamındaki önemi hakkında bilgi vermek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel ses çalışmaları yaptırmak | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türk dili ve işleyişi hakkında bilgi vermek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güzel konuşmanın iş yaşamındaki önemi hakkında bilgi vermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hece çalışmaları yaptırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metin ve sunu çalışmaları yaptırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güzel konuşmanın iş yaşamındaki önemi hakkında bilgi vermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ses çalışmaları yaptırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk dili ve işleyişi hakkında bilgi vermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |