| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Adli Yazışmalar | HS207 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | TÜRKÇE, yüz yüze, |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin hukuk diline dair bilgi ve düşünce sahibi olmasını sağlamak ve adli yazışmaların temel ilkelerini öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Adli işlerde yapılacak yazışmalardaki usulün ve kullanılacak dilin açıklanmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Adli Yazışmalar Ders Kitabı
Ramazan Korkmaz, Nedim Meriç, Mine Akkan ON İKİ LEVHA YAYINCILIK
Adli Yazışmalar Adem Albayrak Zeynep Albayrak Açı Seçkin Yayınevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | DİL VE Hukuk Dili | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Dilekçeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Adli Yazışma VE KURALLARI | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Adli Yazışma VE KURALLARI | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Adli (Yargısal) Kararlar | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Adli (Yargısal) Kararlar | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | ÖRNEK OLAYLAR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 8 | VİZE SINAVI | Ders |
| 9 | İlanlar ve Tebliğ Belgeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 10 | Sözleşmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 11 | İcra ve İflasa İlişkin Belgeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 12 | Noter Belgeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 13 | TÜRK YARGI ÖRGÜTÜ | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | TÜRK YARGI ÖRGÜTÜ | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | ;
| DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | 2 | - | ;
| Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | - | 3 | - | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | - | 2 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,33 | 3 | 2,33 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1,67 | - | 0,67 | 1,67 | - |