Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | HS221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SUİÇMEZ |
Amaç |
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek |
Ders İçeriği |
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi |
Ders Kaynakları |
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, 2022. Prof. Dr. Hasan TUTAR, 10. Baskı, Seçkin Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
2 | İletişim süreci ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
3 | İletişim türleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | İletişim engelleri | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sözsüz iletişim (beden dili) | Ders Beyin Fırtınası |
7 | Örgütsel İletişim | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Örgütsel iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
10 | İkna edici iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Empatik iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
12 | İletişim ve Çatışma | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Çatışma yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Genel tekrar | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
-İletişim türlerini sınıflar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İletişim engellerini tanımlar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İletişim çeşitlerini açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
-İletişim türlerini sınıflar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim engellerini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim çeşitlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |