| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim | HBS221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek |
| Ders İçeriği |
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi |
| Ders Kaynakları |
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, 2022. Prof. Dr. Hasan TUTAR, 10. Baskı, Seçkin Yayıncılık
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 9 | 1 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | İletişim süreci ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | İletişim türleri | Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | İletişim engelleri | Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sözsüz iletişim (beden dili) | Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Örgütsel İletişim | Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Örgütsel iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | İkna edici iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Empatik iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | İletişim ve Çatışma | Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Çatışma yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | İletişim uygulamaları | Ders Beyin Fırtınası Rol Yapma / Drama |
| 15 | Genel Tekrar | Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| -İletişim türlerini sınıflar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İletişim engellerini tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İletişim çeşitlerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| -İletişim türlerini sınıflar | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| İletişim engellerini tanımlar | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| İletişim çeşitlerini açıklar | 5 | 4 | 3 | 4 | - | 3 | 3 | 1 | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 3 | 4 | 2,4 | 3 | 3 | 1 | 2,4 | 3 | 3 | 3 |