| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hızlı Yazma ve Okuma Teknikleri | BÜR134 | 3 | 1 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze öğretim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hızlı okuma ve yazma tekniklerini vererek öğrencinin büro ortamında ve toplantılarda etkinliğini arttırmak. |
| Ders İçeriği |
Öğrencilere, dersin amacına yönelik hızlı okuma ve yazma becerisi kazandırmak ve bu doğrultuda takım çalışmaları yaptırmak. |
| Ders Kaynakları |
Adil Maviş; Anlayarak hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri
Firdevs Güneş, Hızlı Okuma Teknikleri Donald H. Weiss, Kolay ve Etkili Yazma teknikleri http://www.hizliokuma.org Reha Oğuz Türkan ve Tuğrul Türkan, Etkin Hızlı Okuma, İmge kitabevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hızlı yazma ve okumanın önemi ve dersin araçları | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 2 | Etkin yazma ve okumanın önemi, etkin yazma ve okumaya engel oluşturan faktörler, | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 3 | Hızlı yazma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | Hızlı Not Alma Teknikleri, Yazılanların Düz Yazıya Çevrilmesi | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 5 | Kısaltarak yazma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 6 | Hızlı okuma ve yazmanın temel değişkenleri; hız, kavrama ve hatırlama | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 7 | Hız için göz egzersizleri, yatay ve dikey okuma, göze ritim kazandırma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | Yazının ana temasını bulma, yazının kavramlarını çıkartabilme teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | Yazının ana temasını bulma, yazının kavramlarını çıkartabilme teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 10 | Üstün okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | Ara sınav | |
| 12 | Atlayarak okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 13 | Seçerek okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | Okuma hızını arttırma çalışmaları: örnek uygulamalar | Ders Grup Çalışması Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Atlayarak okuma tekniğini öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yazının ana fikrini bulma yeteneğini kazandırma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hızlı okuma ve yazma tekniklerini tanıma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Seçerek okuma tekniğini öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hızlı okuma için göz egzersizlerini ve göze ritim kazandırma tekniklerini tanıma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kısaltarak yazma tekniklerini kazandırmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atlayarak okuma tekniğini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yazının ana fikrini bulma yeteneğini kazandırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hızlı okuma ve yazma tekniklerini tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Seçerek okuma tekniğini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hızlı okuma için göz egzersizlerini ve göze ritim kazandırma tekniklerini tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kısaltarak yazma tekniklerini kazandırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |