Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikro İktisat | SAY105 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Özgür ÖZCAN |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere iktisat literatüründe kullanılan kavramları anlama, analiz edebilme ve güncel iktisadi sorunları takip edebilme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Ekonomiye Giriş ,Mikro Ekonomide Temel Kavramlar, Arz ve Talep , Piyasa Dengesi ,Esneklik, Hane halkı Davranışı ve Tüketici Tercihi , Üretim Süreci , Kısa Dönem Maliyetler, Uzun Dönem Maliyetler, Faktör Piyasaları, Tam Rekabet Piyasası , Monopol Piyasası , Oligopol ve Monopolcü Rekabet konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, İktisada Giriş
Tümay Ertek, Makro Ekonomi Tümay Ertek, Mikro Ekonomi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomiye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Tüketici Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Üretici Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Monopol ve Oligopol Piyasa | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Üretim Faktörleri Fiyat Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Milli Gelir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Para | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Para ve Maliye Politikaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Dış Ticaret Politikası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Uluslararası Para Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |